پایگاه اطلاع رسانی جبهه جهانی مستضعفین - آخرين عناوين شیعه ستیری :: نسخه کامل http://mwfpress.com/fa/NGO_topic/anti-Shia Sun, 25 Sep 2016 06:18:44 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://mwfpress.com/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه اطلاع رسانی جبهه جهانی مستضعفین http://mwfpress.com/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نامپایگاه اطلاع رسانی جبهه جهانی مستضعفین آزاد است. Sun, 25 Sep 2016 06:18:44 GMT شیعه ستیری 60 پنج هدف آل سعود از اعدام آیت الله نمر http://mwfpress.com/vdcaaoni.49nwa15kk4.html جبهه جهانی مستضعفین - ریاض دهه‌هاست طعم تلخ وجود شخصیت بزرگی همچون سیدحسن نصرالله را در کام خود احساس می کند و برای عربستان، ظهور شیخ نمر به مثابه نصراللهی دیگر به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. آنچه در نیجریه رخ داد و برخورد سختی که با شیخ ابراهیم زاکزاکی انجام شد و ریاض از آن اعلام پشتیبانی کرد نیز در همین راستا بود. اعدام شیخ نمر نیز خارج از این چارچوب نیست.در اواسط روز شنبه خبرگزاری‌ها اعلام کردند، بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ نمر به همراه ۴۶ متهم دیگر که اغلب آن ها تروریست معرفی شده‌اند، روز شنبه (امروز) در ۱۲ منطقه در عربستان اجرا شده است.برادر شیخ نمر «محمد النمر» در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین»، ضمن تأیید خبر اعدام برادرش این اقدام آل سعود را محکوم کرد و آن را (شنیع) توصیف کرد. وی افزود با وجود این که انتظار عقلانیت بیشتری از مقامات سعودی داشتیم، در اعتراض به این اقدام به سازمان‌های بین المللی مراجعه نخواهیم کرد، زیرا می‌دانیم از دست این سازمان‌ها کاری بر نمی‌آید. وی همچنین خواستار شد اعتراضات مردمی در شأن جایگاه رهبر شیعیان عربستان و به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شود.پنج هدف آل سعود از اعدام آیت الله نمراعدام شیخ نمر به دست آل سعود از ابعاد مختلفی قابل تحلیل و بررسی است. ۱- آل‌سعود حذف شیخ نمر را حرکتی در شطرنج گسترده، طولانی و پیچیده رقابت با ایران می‌بیند. از این منظر تنها عامل قابل تمسک ریاض، موضوع فرقه‌ای و مذهبی است. هرچقدر تهران به کاهش تنش و اختلافات مذهبی میان شیعه و سنی تمایل دارد، ریاض ترجیح می‌دهد در این آتش دمیده و آن را شعله‌ور سازد. آل‌سعود معتقد است به دلیل برتری جمعیتی سنی‌ها نسبت به شیعیان و این که غالب حکومت‌های اسلامی در دست سنی‌هاست، این اختلاف به نفع عربستان خواهد بود؛ از منظر آل‌سعود، این قضیه باعث اتحاد کشورهای سنی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شود و رهبری چنین اتحادی نیز به طور طبیعی در دست عربستان خواهد بود.از نظر سعودی‌ها این قضیه باعث می‌شود، سایر کشورهای اسلامی نسبت به شخصیت‌ها، علما و جریانات همسو و همراه با ایران نیز حساس شده و آن‌ها را محدود کرده و درصدد برخورد برآیند. ریاض به اعدام شیخ نمر و واکنش ایران از دریچه این معادله می‌نگرد.۲- ریاض دهه‌هاست طعم تلخ وجود شخصیت بزرگی هم‌چون سیدحسن نصرالله را در کام خود احساس می‌کند؛ مردی که بسیاری از سیاست‌ها و توطئه‌های عربستان را در منطقه خنثی کرده است. برای عربستان، ظهور نصراللهی دیگر به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست؛ آنچه در نیجریه رخ داد و برخورد سختی که با شیخ ابراهیم زاکزاکی انجام شد و ریاض از آن اعلام پشتیبانی کرد نیز در همین راستا بود، اعدام شیخ نمر نیز خارج از این چارچوب نیست. واهمه شدید آل‌سعود از ظهور شخصیتی همچون سیدحسن نصرالله، این بار در خاک عربستان از اصلی‌ترین عوامل اجرای حکم اعدام شیخ نمر می‌تواند باشد.۳- ریاض از بابت واکنش‌های جهانی به این اقدام جنون‌آمیز خود نگرانی ندارد. اواخر شهریور سال جاری بود که عربستان سعودی به عنوان رئیس یکی از پنل‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد. هیلل نویر، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر درباره این انتخاب گفته بود: این شرم‌آور است که سازمان ملل کشوری را به عنوان رئیس پنل حقوق بشر انتخاب کرده که بیش‌تر از گروه داعش گردن افراد را زده است؛ دلارهای نفتی و سیاسی کاری، حقوق بشر را شکل می‌دهد.در موضوع اعدام شیخ نمر نیز دلارهای نفتی آل‌سعود کار خود را خواهند کرد و دهان رسانه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، نهادهای ناظر جهانی، سازمان‌های بین‌المللی و اسلامی و سیاستمداران را خواهند بست.۴- ریاض در اقدامی کثیف نام شیخ نمر را در میان عده‌ای جانی، خرابکار و تروریست منتشر کرده است؛ یعنی اقدامی در جهت لکه دار کردن شخصیت شهید نمر و هم‌ردیف قرار دادن وی با تروریست‌های جبهه النصره که از قضا دست پرورده خود آل سعود هستند.آل‌سعود سعی دارد شهید نمر را به عنوان فردی برهم زننده امنیت کشور و مخل ثبات و مرتبط با تروریسم جلوه دهد. عربستان به عنوان اصلی‌ترین منبع پرورش، حمایت و صدور تروریسم در منطقه، می‌کوشد در اقدامی کاملا خلاف واقع، خود را رهبر ائتلاف ضدتروریسم در منطقه جا بزند که اعدام شیخ نمر نیز جزئی از این پازل پوشالی و کذایی است.۵- در پایان می‌توان گفت اقدام احمقانه ریاض در اعدام شیخ نمر، واکنشی عصبی به شکست‌های سنگین و پی در پی آل‌سعود در منطقه است. ریاض در یمن وارد باتلاق شده است، در سوریه به اهداف خود نرسیده، حضور و نفوذ معنوی ایران را در کشورهای مختلف منطقه می‌بیند و عملاً کاری از دستش ساخته نیست. به شهادت رساندن شیخ نمر شاید آسان‌ترین و البته ابلهانه‌ترین واکنش ریاض به این شکست‌ها می‌توانست باشد.نویسنده: هاشم مجتهدیمنبع: پایگاه خبری تحلیلی بصیرت ]]> شیعه ستیری Sun, 03 Jan 2016 05:25:54 GMT http://mwfpress.com/vdcaaoni.49nwa15kk4.html عکس/ تداوم اعتراض مردم نیجریه به کشتار شیعیان http://mwfpress.com/vgla60nm.49now4hkk6514.,.html به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، خیابان‌های شهر کانو در نیجریه همچنان شاهد حضور گسترده مردم در اعتراض به حمله وحشیانه ارتش نیجریه به شیعیان است.معترضان ضمن درخواست مجازات عاملان این جنایت، خواستار آزادی فوری و معالجه شیخ ابراهیم زکزاکی شدند. ]]> شیعه ستیری Mon, 14 Dec 2015 20:01:37 GMT http://mwfpress.com/vgla60nm.49now4hkk6514.,.html کمپین صدهزار امضا برای آزادی شیخ نمر http://mwfpress.com/vdca0uny.49nme15kk4.html به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، فعالان حامی "آیت‌الله نمر باقر النمر" فقیه شیعی دربند زندان‌های آل سعود، کمپینی را در فضای مجازی برای آزادی وی راه‌اندازی کردند.سایت خبری "البحرین الیوم" در این‌باره گزارش داد؛ حامیان این فقیه شیعه که به دلیل انتقادات شجاعانه از رژیم آل سعود به اعدام محکوم شده است، از آزادی‌خواهان سراسر جهان خواستند تا با پیوستن به این کمپین و امضای طومار، برای لغو حکم اعدام و آزادی وی تلاش کنند.فعالان این کمپین اعلام کردند چنانچه شمار امضاکنندگان این طومار به ۱۰۰هزار نفر برسد، آن را برای "زید رعد الحسین" کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و خانم "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ارسال خواهند کرد.در بخشی از این طومار آمده است: شیخ نمر هیچ جرم جنایی که مستحق اعدام باشد، مرتکب نشده است؛ بلکه آراء سیاسی مسالمت‌آمیز وی همسو با خواسته‌های بسیاری از شهروندان است. با گذشت ۲۰۰ روز از محاکمات سری وی، نگرانی نسبت به سلامتی این عالم بزرگوار افزایش یافته است.گفتنی است دیشب نیز "کمپین خواندن دعا" در مساجد سراسر جهان برای آزادی شیخ نمر برگزار شد.برای مشارکت در این کمپین اینجا را کلیک کنید. ]]> شیعه ستیری Wed, 13 May 2015 06:53:14 GMT http://mwfpress.com/vdca0uny.49nme15kk4.html تصاویر/ حمله نظامیان سعودی به منطقه شیعه‌نشین عوامیه http://mwfpress.com/vglhxxnx.23nqx2yttzfd2.u.html به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، نیروهای امنیتی آل سعود روز گذشته بار دیگر با استفاده از خودروهای زرهی به منطقه شیعه‌نشین عوامیه حمله کردند.سایت خبری "احرار الحجاز" عربستان در این‌باره گزارش داد؛ نیروهای وهابی آل سعود دیروز طی حمله‌ای به شهر عوامیه، منازل مسکونی و اتومبیل‌های شیعیان را به گلوله بستند.این سایت با انتشار تصاویری از این جنایت نوشت: دو منطقه شیعه‌نشین عوامیه و قطیف طی دو سال گذشته مرکز حمله و تهاجم نظامی، بازداشت و قتل مردم توسط رژیم آل سعود بوده است.چندی قبل نیز طی حمله نظامیان آل سعود با استفاده از خودروهای زرهی و بالگرد، 5 تن از شیعیان به شهادت رسیده و بیش از 20 نفر نیز مجروح شدند. نیروهای سعودی در این حمله چندین نفر از جمله یک نوجوان 12 ساله را نیز بازداشت کردند.این حملات نظامی وحشیانه تنها با هدف ایجاد رعب در دل شیعیان انجام می‌شود و موجب خسارت‌های مالی، جانی و روانی به آنان شده است.با شکل‌گیری موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، شیعیان شرق عربستان نیز علیه سیاست‌های ظالمانه رژیم آل سعود، مجموعه اعتراضاتی را ترتیب دادند که این اقدامات با سرکوب شدید نیروهای امنیتی سعودی و شهادت تعداد زیادی از مردم و بازداشت برخی از برجسته‌ترین علمای شیعه از جمله آیت‌الله نمر همراه شد. ]]> شیعه ستیری Tue, 13 Jan 2015 12:56:05 GMT http://mwfpress.com/vglhxxnx.23nqx2yttzfd2.u.html راه‌اندازی کمپین حمایت از شیخ نمر در پیاده‌روی اربعین حسینی http://mwfpress.com/vdcdkf0s.yt0kz6a22y.html به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، مردم عراق، هم‌زمان با راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی، کمپین "هل من ناصر" را در حمایت از "شیخ نمر باقر النمر" راه‌اندازی کردند. شبکه رادیویی "الهدی" عراق در این‌باره گزارش داد؛ هدف از برگزاری این کمپین آگاهی شیعیان نسبت به تهدیدات جانی علیه این عالم مبارز در زندان‌های عربستان است. آیت الله سید حسین مدرسی طی بیانیه‌ای از زائران حرم ابا عبدالله الحسین(ع) درخواست کرد برای نجات جان شیخ نمر در این کمپین شرکت کنند. گفتنی است تاکنون، بیش از ۲۰۰هزار نفر با امضای طوماری خواستار لغو حکم اعدام این شیخ مبارز و عدالت‌طلب شده‌اند. این روحانی برجسته شیعه به اتهام سخنرانی ضد رژیم آل‌سعود و دفاع از زندانیان سیاسی در ژوئیه ۲۰۱۲ بازداشت و در دادگاه ویژه کیفری ریاض به اعدام محکوم شد، صدور این حکم با اعتراضات مردمی در سراسر دنیا همراه بود. حکم اعدام برای عالمی بزرگ، شجاع و مقاوم که یک تنه مقابل رژیم دیکتاتور سعودی ایستاده است، شاید پدیده‌ای عادی در تاریخ مبارزه مستضعفین علیه مستکبرین باشد، اما وظیفه‌ای سنگین بر دوش مردمانی می‌گذارد که انقلابشان الگوی جهانیان شده است. ]]> شیعه ستیری Wed, 10 Dec 2014 10:49:01 GMT http://mwfpress.com/vdcdkf0s.yt0kz6a22y.html جاهلیت نوین در رفتارهای متحد منطقه‌ای مدعیان «حقوق بشر» http://mwfpress.com/vdcgnt9w.ak9tq4prra.html حکم اعدام رهبر یک مذهب مطرح در جهان، تنها به دلیل سخنرانی و روشنگری کافی نبوده؛ شیوه اجرای آن نیز نشان از لجاجتی بیمارگونه دارد. عربستان این بار شمشیر را از رو بسته و حاضر است برای تقابل با ایران به شدیدترین نحو به یک جنایت تن در دهد. حکم اعدام رهبر یک مذهب مطرح در جهان، تنها به دلیل سخنرانی و روشنگری کافی نبوده؛ شیوه اجرای آن نیز نشان از لجاجتی بیمارگونه دارد. اعدام از طریق «گردن زدن با شمشیر» به اتهام «اغتشاش در میان شیعیان و کمک به کشورهای خارجی برای دخالت در امور عربستان سعودی»، گویا پیامی برای ایران است. شیخ نمر گناهی جز این ندارد که رهبر شیعیان است و در ایران و عراق به تحصیل پرداخته است، اما این رویکرد افراطی که پیش‌تر به این صورت سابقه نداشته است، مسلماً پیامی سراسر آکنده از نفرت‌پراکنی در منطقه دارد. بر این اساس، دادستان کل عربستان سعودی، در دادخواست خود علیه رهبر مذهبی شیعیان عربستان تقاضا کرده بود که اعدام نمر باقر النمر به شیوه فجیع‌تری صورت گیرد: «این که ابتدا سر از بدن او جدا ‌شود و سپس پیکر بی‌سرش، در چهارراه‌های اصلی شهر به نمایش همگان در آید». قضات “دادگاه ویژه جزایی عربستان”، ولی به بریدن سر این واعظ با شمشیر رای دادند. نام بردن از رهبر شیعیان، بزرگترین گروه اقلیت با عنوان «یاغی» نیز جای تامل دارد؛ به‌خصوص زمانی که متهم به همکاری با ایران باشد. پیامدهای خون‌بار فشار بر شیعیان و اعتراضات جهانی شیعیان بلافاصله پس از بازداشت النمر در شهر زادگاه این واعظ به خیابان‌ها رفته و به تظاهرات پرداختند. تنها در همین روز سه نفر از معترضان طی درگیری‌ها کشته شدند. این رهبر برجسته در مناطق نفت خیز شرق عربستان سعودی ساکن بوده و از خانواده‌های برجسته و مورد احترام در منطقه است. اعتراض اصلی وی رفع تبعیض از شیعه و سنی در عربستان بوده است و با توجه به اینکه منطقه شرق منافع اقتصادی زیادی برای خاندان سعودی دارد، این مسئله بدیهی است که چرا ساکنان شیعه این منطقه نباید از مواهب آن بهره‌مند شوند. شایان ذکر است مسلمانان شیعه در این کشور از دستیابی به مقامات ارشد دولتی، سیاسی و امنیتی محرومند. شیعیان عربستان از دو سال قبل در اعتراض به اعمال تبعیض علیه خود، اعتراضاتی را آغاز کرده‌اند که مرکز این اعتراضات استان قطیف در شرق عربستان است. در یک درگیری خونین میان پلیس و تظاهرکنندگان در این استان، ۱۶ معترض و یک مامور امنیتی کشته شدند. از دیگر اتهامات شیخ نمر “کمک به تروریست‌ها”، “تحریک به اغتشاش” و “محاربه” عنوان شده است. در حال حاضر ۱۶ شهروند شیعه عربستان به اتهام جاسوسی برای ایران در زندان به سر می‌برند. تاکنون اعتراضات زیادی از علمای جهان در خصوص بازداشت شیخ نمر صورت گرفته است، ۳۷ تن از علمای شیعه عربستان، مقامات مذهبی و سیاسی ایران، رهبران جنبش‌الوفاق بحرین، برخی از مفتی‌های سنی عربستان و برخی از نهادهای مستقل جهانی و…همگی از اقدامات خصمانه عربستان سعودی انتقاد کرده‌اند. رویکرد افراطی عربستان در عرصه خارجی نیز از یکدست بودن سیاست تنش‌زایی حکایت دارد. تقابل با ایران در عرصه خارجی در سه سال اخیر، تغییرات ساختاری در سیاست منطقه در پی بیداری اسلامی، با تعویض سطحی سیاست‌های عربستان سعودی مواجه بوده‌ است. ظاهرسازی و تغییر پوسته کشور حامی تروریسم به کشور مبارز علیه تروریسم در منطقه و خلع برخی از مقامات مروج و مربی افراطی‌گری که در واقع مهره سوخته بودند، از جمله این سیاست‌ها بوده است. اما عربستان در تقابل با ایران بیش از پیش به تنش‌زایی پرداخته است: کشتار شیعیان در روز عاشورا برای اولین بار، دستگیری و حکم اعدام برای رهبر شیعیان، اظهارات علنی شدید علیه ایران و متهم کردن ایران به تروریسم در منطقه، ابراز مخالفت با هر نوع توافق یا موفقیتی که ایران در حوزه هسته‌ای کسب می‌کند، تنش در روابط فی مابین، دیدارهای مختلف با مقامات آمریکا برای فشار بر آن ها در راستای شکست مذاکرات هسته‌ای، ایجاد تنش در روابط همسایگان ایران، فعالیت عقیدتی در مرزهای ایران و کمک به گروهک‌های تروریستی در ابعاد مالی- عقیدتی تا کمک مالی سرسام‌آور برای ساخت بزرگترین مرکز وهابیت در افغانستان از جمله این اقدامات بوده است. سرمایه‌گذاری سیاسی عربستان سعودی روی نشست‌های بین‌المللی داستان تغییر موازنه‌ در نشست‌های بین‌المللی همواره برای رهبران کشورهای عربی و به‌خصوص عربستان جذاب بوده است. این کشور همواره در تلاش بوده است که وزنه قدرت ایران را در نشست‌های منطقه‌ای و جهانی کاهش داده و تقابلی استراتژیک در این زمینه به نمایش بگذارد. برای مثال، در کنفرانس ژنو و پاریس که به ترتیب برای خروج از بحران سوریه و تشکیل ائتلاف برای مقابله با دولت اسلامی تشکیل شده بود، غربی‌ها زیر فشار عربستان سعودی و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، ایران را به این کنفرانس دعوت نکردند. مسئله‌ای که نه تنها به حل مشکل سوریه منجر نشد، در عمل نتوانست نیت مقامات عربستان سعودی نسبت به ایران را جامه عمل بپوشاند. همچنین، در این هفته سفر سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی به پایتخت اتریش و دیدار وی با جان کری در فرودگاه وین نیز در راستای اخلال در مذاکرات هسته‌ای خود نمایانگر ترس آشکار عربستان سعودی از موفقیت ایران در عرصه هسته‌ای و به ثمر نشستن هر نوع تلاشی است که ممکن است جایگاه ایران را بیش از پیش تثبیت کند. هرچند دستگاه سیاست خارجی و مقامات ایران همواره تکرار کرده‌اند که این مسئله به هیچ وجه در تقابل با همسایگان هم‌کیش قرار نداشته و اولین تلاش‌ها نیز در تعدیل مناسبات منطقه‌ای با این کشورها صورت گرفته است، با این وجود به نظر نمی‌رسد که نظام‌های سیاسی پادشاهی در این کشورها به تغییر رویه و رویکرد مغرضانه در سیاست خارجی خود علاقه‌مند باشند. از این رو، تغییر رویکرد و شیوه تعامل معتدلانه با این کشور از سوی ایران، مسئله‌ای است که جای سئوال دارد. به نظر می‌رسد ایران همچنان که در برابر زیاده‌خواهی قدرت‌های مطرح با مقاومت و ایستادگی حق طبیعی خود را مطالبه کرده است، در قبال کارشنکنی کشورهای وابسته به این قدرت‌ها نیز باید با قاطعیت بیشتری عمل کند. نویسنده: مسعود فتحی پور منبع: رصد ]]> شیعه ستیری Sat, 29 Nov 2014 11:11:28 GMT http://mwfpress.com/vdcgnt9w.ak9tq4prra.html دست‌های پشت صحنه شیعه‌هراسی http://mwfpress.com/vdchkwnx.23nivdftt2.html در جهان اسلام، شیعه ‌هراسی به مجموعه‌ ای از مطالعاتِ نظری و یا اقداماتِ عملی بر ضد شیعیان اطلاق می ‌شود که در پی ممانعت از برقراری ارتباطی صمیمی و برادرانه و تحقق وحدت اسلامی میان شیعه و سنی است. اوجِ شیعه‌ هراسی در مطالعات نظری به «تکفیر» و اوجِ آن در اقداماتِ عملی به «ترور و انفجارهای تروریستی» می‌انجامد. (در موارد بسیاری ترور نتیجه تکفیر است.) ناگفته نماند که امروزه شیعه‌ هراسی در مغرب زمین عمدتاً در راستای ایران‌ هراسی، در کانون توجه رسانه ‌های غربی است.در دهه ‌های اخیر شیعه ‌هراسی عمدتاً از سوی سه جریان هدایت شده است که عبارت‌اند از:۱. قدرت‌ های مداخله‌ گر غربی که به جهت تأمین منافع خود، در پی تبدیل تفاوت‌ های موجود در جوامع اسلامی به تضاد و تفرقه و درگیری هستند. همچنان که اردوارد سعید، پژوهشگر فقید فلسطینی، معتقد بود، قدرت‌های غربی با دو انگیزه (که ادوارد سعید می‌گفت سومی هم ندارد) در امور منطقه خاورمیانه دخالت می‌کنند: الف - چپاول نفت کشورهای اسلامی و ب - تأمین امنیت رژیم صهیونیستی.۲. سلفی‌های وهابی که به ‌صورت سنتی با شیعه مخالف‌اند. لازم به ذکر است که بسیاری از علمای بزرگ اهل سنت از وحدت و برادری اسلامی حمایت می‌کنند و نیز باید توجه داشت که در موارد بسیاری، اختلافات میان پیروانِ شخصیت‌های بزرگ اسلامی است و نه میان خود آنان، وقایع دردناکی که میان شیعه و حنابله رخ داده است، منافی با رویکرد شخص احمد بن حنبل بود. شخص احمد شیعه را و به ویژه علویین را مورد احترام قرار می داد و حتی خانۀ او را به اتهام تمایل به علویین مورد تفتیش قرار دادند.۳. برخی از جریان‌های سکولار منطقه مانند حزب بعث عراق.به این جریان‌ها باید جماعتی را نیز افزود که به نام شیعه، سعی در تشدید ادبیات شیعه ‌هراسی در میان اهل سنت می‌کنند. آن‌ها همچون گروهک یاسر الحبیب در پوشش هیئتی به ظاهر مذهبی، با عنوان «خدام المهدی» در لندن، از سال ۲۰۱۰ م، در پناه سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیا فعالیت خود را در توهین به برادران اهل سنت تشدید کرده‌اند. تاریخ مذکور نقطه‌عطفی در تشدید شیعه ‌هراسی توسط مخالفان وحدت اسلامی به شمار می‌رود و برای آنان که وقایع و تحولات مربوط به شیعه ‌شناسی معاصر اهل سنت را دنبال می‌کنند، اثرات مخرب اقدامات این گروهک به ‌خوبی ملموس است. یکی از اهداف گروه مذکور ایجاد فشار هنجاری برای علمای بزرگ اهل سنتی است که در پی وحدت اسلامی میان شیعه و اهل سنت هستند.مثال هایی از شیعه‌ هراسی در مطالعات نظریشیعه ‌هراسی در مطالعات نظری مخالفان وحدت اسلامی، گذشته‌ای طولانی دارد و آثار ابن تیمیه و شاگردش ابن قیم جوزیه، نمونه بارزی از آن هستند. امروزه با شیب بسیار تندی، این مطالعات در غالب کتاب و مقاله و رساله‌های دانشگاهی در جهان اسلام منتشر می‌شوند و بسامد آن به صورت روزافزونی بالا رفته است. محورهای مورد تأکید مخالفان تقریب و وحدت اسلامی عبارت‌اند از:۱. ادعای انتساب عقیده تحریف قرآن به شیعه.۲. ادعای عبادت غیر خدا (مانند عبادت قبور) توسط شیعه.۳. ادبیات شبیه انگاری شیعه به یهود و نصاری و مجوس.۴. متهم کردن شیعه به نفاق و تزویر (با تبلیغات روانی در خصوص مفهوم تقیه)همچنین در دسته‌ای از آثار مرتبط با شیعه ‌هراسی ادعا می‌شود که شیعیان تمامی مسلمانان را تکفیر مسلمانان می‌کنند و با این رویکردِ تبلیغاتی، خواننده مسلمان را به تکفیر شیعه سوق می‌دهند. این رویکرد را می‌توان در کتابِ «الفکر التکفیری عند الشیعة حقیقة أم أفتراء؟» (مکتبة الإمام البخاری: ۲۰۰۶ م، ۲۷۲ ص) اثر عبدالملک عبدالرحمن الشافعی مشاهده کرد که در راستای شیعه ‌هراسی در جهان اسلام کوشیده است تا آنچه را که عقاید تکفیری شیعه در قبال مسلمانان می‌داند تبیین کند.یا عبدالرحمن دمشقیه در آثارش به‌ ویژه کتاب «ظاهرة التکفیر فی مذهب الشیعة الإمامیة الإثنى عشریة»‌ (مکتبة الرضوان: ۲۰۰۵ م، ط ۱ ۱۰۰ ص) همان خط‌مشی را در سیاق شیعه‌ هراسی دنبال کرده است. همچنین صافیة أبو جودة در کتاب خود با عنوان «اللغة والتکفیر (النظریة والتطبیقات التربویة)» (مکتبة الرشد، ۲۰۰۹، ط ۱) در راستای شیعه ‌هراسی، مدعی تکفیر مسلمانان توسط شیعیان شده و مذهب شیعه را مذهبی دشمن با اسلام و مسلمین معرفی می‌کند و از این نوع آثار بسیارند.مثالی از شیعه ‌هراسی در قالب اقداماتِ عملیجهت درک بهتر شیعه‌ هراسی در قالب اقداماتِ عملی، می‌توان واکنش‌های شیوخ وهابی مصر را در مورد سفر گروهی از جهانگردان ایرانی به مصر (ورود جهانگردان به مصر شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۲ ش به مدت یک هفته) مورد توجه قرار داد. در آن زمان، اولین گروه جهانگردان ایرانی در طول سفر کوتاهشان، از پنج شهر آسوان، اقصر، غردقه، قاهره و اسکندریه دیدار کردند و مردم مصر رفتار بسیار خوبی با آنان داشتند؛ اما فشارهای شیوخ سلفی مصر که غالباً تحصیلکردة سعودی هستند، موجب شد تا دیدار چند خانواده معمولی ایرانی از آثار تاریخی مصر، با پوشش خبری وسیع رسانه‌‌های سلفی همراه شود و تصویر رسانه‌ای این سفر از وضعیت عادی خارج شود.متأسفانه منبع‌شناسی و رصد کردن تحولات و وقایع جهان اسلام در مراکز پژوهشی کشور مورد اعتنا نیست. منبع‌ شناسی مادرِ پژوهشها و مطالعات راهبردی است و ما تا منبع ‌شناسی نکنیم، متوجه ماجراهایی پیرامونمان نخواهیم شد و نقاط ضعف و قوت خود و حریف را نخواهیم شناخت.شیوخ وهابی مصر تمام کوشش خود را به‌ منظور برهم زدن گردشگری ایرانی در مصری به کار بردند. یکی از فعالیت‌های آموزشی آنان برگزاری همایش‌های مختلفی با عنوان «الشیعة هم العدو فاحذروهم» در شهرها و مساجد مختلف مصر بود.یکی از تکنیک‌های اصلی شیعه‌ هراسی ایجاد شک و تردید نسبت به شیعیان بوده است؛ برای مثال گفته ‌شد که شیعیان با استفاده از حربة تقیه همواره باطن خود را از اهل سنت مخفی نگه می‌دارند. ازاین‌رو نباید به آن‌ها اعتماد کرد و اینکه شیعیان همواره در حال برنامه ‌ریزی برای نابودی اهل سنت هستند. برخی عناوین خبری وب‌گاه‌های وهابی، از سفر ایرانیان به مصر به عنوان «آغاز جنگ شیعه با اهل سنت مصر» تعبیر کردند و مصر را به‌عنوان «گورستان ایرانیان» نامیدند؛ تعابیری که عملاً در چارچوب تکفیر ایرانیان و شیعیان بود؛ مانند:- بدأ التشیع بغزو مصر السنیة- العلاقات مع إیران تفتح أبواب جهنم ..ومصر لن تکون إلا مقبرة الإیرانیین.این‌گونه ادعاها، همان مضامین اصلی آثار دانشگاهی مخالفان وحدت اسلامی است که اینک به زبانی ساده و رسانه‌ای، برای مردم مصر بازنشر می‌یافت. حتی کوشش شد تا در سال ۲۰۱۲ م، کتابی با عنوان «شطحات وضلالات» وارد دروس مدارس ابتدایی و متوسطه مصر شود که بخشی از آن درباره شیعه و مخالف روح تقریب و وحدت اسلامی بود.اسامی برخی از شیوخ وهابی مصری که واکنش‌های تندی نسبت به حضور ایرانیان در مصر داده‌اند چنین است: سید حسین العفانی، محمود شعبان، وحید عبدالسلام بالی، راغب السرجانی، صفوت حجازی، محمد حسان، احمد فرید، ابواسحاق الحوینی، ناصر رضوان، یاسر البرهانی، محمدحسین یعقوب، عبدالملک الزغبی، عبدالله سمک، عبد الله شاکر الجنیدی و ...همچنین نام پاره‌ای از سازمان‌ها و احزاب سیاسی مصر مانند حزب النور، حزب الأصالة، الرایة، الجبهة السلفیة، الدعوة السلفیة، حزب الإصلاح، أنصار السنة، به موضوع باز شد.در اثنای حضور جهانگردان ایرانی به مصر، گروهی با عنوان «لجنة التصدى للمد الشیعى بمصر» تشکیل شد که هدف اساسی آن مبارزه با هرگونه حضور ایرانیان در مصر حتی در قالب جهانگردانی ساده بود که آن را از طریق ایراد خطبه و دروس ضد شیعه در مساجد دنبال کردند. اعضای این گروه عبارت بودند از: أحمد فرید، محمد عبدالملک، احمد فرید، ناصر رضوان، احمد السیسی، شحاته صقر. گروه مذکور با همکاری حزب نور و عبدالله بدران (رییس جناح نمایندگان حزب نور در مجلس وقت مصر) آنان کوشیدند تا با زیر فشار قرار دادن وزارت گردشگری مصر، از ورود ایرانیان به مصر جلوگیری کنند.همچنین دعوت سلفیه، دعوایی قضایی را در این زمینه مطرح کرد؛ با این بهانه که امضای موافقت‌نامه گردشگری میان مصر و ایران غیرقانونی بوده است و وزیر گردشگری در غیاب تصمیم مجلس ملی آن را امضا کرده است.اقدامات عملی تنها به برگزاری همایش‌ها و سخنرانی‌ها محدود نشد و موضوعاتی چون محاصرة فرودگاه‌ها و یا حملات به دفاتر ایران از سوی پیروان سلفی مطرح شد؛ برای مثال، سلفی‌ها نیز مانع ورود مسئول حافظ منافع ایران به الازهر برای شرکت در همایش جشن ولادت عایشه، همسر پیامبر، شدند و شماری از پیروان آن‌ها در مقابل درب آنجا تحصن کردند و ....نمونه‌ای از دیوارنوشته‌های ضد شیعه جماعت سلفی وهابی در قاهرهکوشش جهت عمومی کردن عقاید تکفیری علیه شیعه امامیهسه نکته مهم درباره شیعه‌هراسیدر خصوص شیعه‌هراسی نکات بسیاری قابل‌طرح است که از آن میان به سه نکته مهم در خصوص سلفیه رسمی سعودی و سلفیه مسلح تکفیری اشاره می‌شود:۱. جریان عظیم جابه‌جایی استاد - دانشجوعموماً تصور می‌شود که مهم‌ترین مهاجرت‌های به عربستان سعودی مهاجرت کارگران است درحالی‌که به‌صورت هدفمند جریان عظیم جابه‌جایی استاد - دانشجو در سعودی که با هدف سلفی کردن نخبگان جهان اسلام در حال انجام است، بسیار مهم‌تر است. این مطلب را در مجلد سوم کتاب شیعه‌شناسی معاصر اهل سنت که به مراکز آموزشی و مطالعات نوین دانشگاهی شیوخ سلفی می‌پردازد، به‌تفصیل تشریح کرده‌ام. ناگفته نماند که اولین شخصیت شیعی که متوجه عمق فعالیت‌های راهبردی عربستان سعودی در جهت مرجعیت بخشیدن به عقیده وهابی رسمی شد، مرحوم آیت‌الله میرزا خلیل کمره‌ای است. برای مثال در صفحه ۲۱۲ کتاب «سروش مقدس وادی ایمن مکه و مدینه – اسمعی یا حجاز» می‌نویسد:در اعصار متأخره شماره شیوخ ازهر ۳۱۲ از جمیع مذاهب بود و شماره طلاب آن ۹۰۶۹ نفر بود و از مابین آن‌ها ۲۸ دانشجو از حنابله و ۳ نفر از شیوخ آن‌ها بودند. لکن در قرن ۱۸ میلادی به‌واسطۀ ظهور وهابیین که در تحت تأثیر تعالیم ابن تیمیه واقع شدند، به صورتی قوی جدیداً ظهور کردند و دراین‌باره تا حدِّ زیادی از اعتدال خارج شدند و به‌افراط و تفریط گرفتارند.این سیاست در پی تضعیف شجره آموزشی معتدل و معقول شیخ محمد عبده و شاگردانش و همفکرانش همچون شیخ محمود شلتوت است.۲. افزایش بسامد شیعه‌هراسیبسامد شیعه‌هراسی وهابی‌ها در روزگار کنونی، به ویژه با توسعه ابزارهای نوین ارتباطی همچون ماهواره و اینترنت، به مراتب بیش از گذشته است. در گذشته شیعیان عموماً وهابیت را از چند واقعه می‌شناختند که عبارت بودند از:- تخریب اماکن مقدسه در حجاز و ایجاد محدودیت‌هایی برای زیارت حاجیان.- حملات تاریخی وهابیان به شهر مقدس کربلا و برخی دیگر از شهرهای عراق.- شهادت ابوطالب یزدی زائر ایرانی خانه خدا در سال ۱۳۲۲ ه.ش به دست مأموران سعودی.- کشتار حاجیان حرم الهی توسط فهد بن عبدالعزیز پادشاه وقت سعودی در ششم ذی الحجه سال ۱۴۰۷ ه.ش.اما امروزه به صورت روزانه با اخبار، منابع و وقایع شیعه‌هراسی (اعم از تکفیر و تهدید و ترور) در سراسر جهان اسلام مواجه‌ایم. این بسامد ضرورت ایجاد تحول در شیوة مطالعه درباره جهان اسلام و به ویژه منطقه موسوم به خاورمیانه را به صورتی روزافزون خاطرنشان می‌کند.۳. ضرورت بررسی آثار مرجع تکفیری معاصرمجموعه ادبیاتی در میان گروه‌های تکفیری موسوم به «سلفیه جهادی» شکل‌گرفته است که تروریسم را در قالب یک مذهب تعریف می‌کند. درک عقاید سازمان‌های تروریستی القاعده و یا داعش در گرو بررسی این آثار است. داعش بزرگترین اجتماع تروریستی در طول تاریخ جهان اسلام است و از اینرو، درک منابع اعتقادی آن اهمیت بسیاری دارد. این آثار را در مجلد چهارم کتاب شیعه‌شناسی معاصر اهل سنت که اختصاص به جماعت‌های سیاسی ضد وحدت اسلامی دارد، تشریح کرده‌ام. برخی از معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:-فتوای معروف ابن تیمیه موسوم به فتوای ماردین-فتاوی جهادی شیخ محمد بن عبدالوهاب-قرائتی ویژه از کتاب «معالم على الطریق» اثر سید قطب که آن را در دهه ۱۹۶۰ م در زندان نگاشت-کتاب «الفریضة الغائبة» اثر محمد عبدالسلام فرج (۱۹۶۲ - ۱۹۸۲ م)-کتاب «الجهاد والاجتهاد: تأملات فی المنهج» اثر أبو قتاده عمر محمود عثمان (۱۹۶۰ م) معروف به ابو قتاده که از منابع موردتوجه سلفیه جهادی - تکفیری به‌ویژه القاعده است.باید توجه داشت که در موارد بسیاری، اختلافات میان پیروانِ شخصیت‌های بزرگ اسلامی است و نه میان خود آنان، وقایع دردناکی که میان شیعه و حنابله رخ داده است، منافی با رویکرد شخص احمد بن حنبل بود.-کتاب قطور «دعوة المقاومة الإسلامیة العالمیة» اثر مصطفى الرفاعی معروف به ابو مصعب السوری (متولد ۱۹۵۸ م)؛ کتاب فوق در حدود ۱۶۰۰ صفحه است و از آثار مشهور و موردتوجه سازمان تروریستی القاعده است.-کتاب‌های «العمدة فی إعداد العدة» و «الإرهاب من الإسلام ومن أنکر ذلک فقد کفر» اثر سید امام الشریف که با نام جهادی «عبدالقادر بن عبدالعزیز» نیز شناخته می‌شود، آن کتاب‌ها نیز از منابع اصلی و اندیشه تکفیری سازمان القاعده هستند.-کتاب «آیات الرحمن فی جهاد الأفغان» اثر عبدالله عزام (۱۹۴۱ - ۱۹۸۹ م)، عزام چهره‌ای اخوانی بود که در جهاد افغانستان حضور داشت و بعدها به القاعده پیوست-کتاب «الولاء والبراء؛ عقیدة منقولة وواقع مفقود» اثر ایمن الظواهری (متولد ۱۹۵۱ م) پزشک مصری بود که به پاکستان و سپس افغانستان رفت و به همراه اسامه بن‌لادن، عنوان یکی از رهبران اصلی سازمان القاعده فعالیت کرد.-مقالات عمر عبدالرحمن، عمر عبدالرحمن مانند «قولوا للظالم لا، الشریعة الإسلامیة شریعة کاملة»-رساله‌های جهیمان بن سیف العتیبی نیز بر پاره‌ای از سلفی‌های جهادی زمانه‌شان تأثیرگذار بوده‌اند؛ چنانکه در زمانه‌اش، به پیدایش جریان نظامی «جماعت حرم» یا «جماعت جهیمان» در عربستان سعودی انجامید.۴. معرفی چند کتابدر اینجا شایسته است تا برخی از منابعی که مطالعه آنها جهت فهم وقایع جاری جهان اسلام و مسایل فکری آن اهمیت دارد، پیشنهاد شود:- آثار آیت‌الله میرزا خلیل کمره‌ای- آثار آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی تسخیری که بهترین دیدگاه های تقریبی را با علم و آگاهی و خلوص نیتی والا ارائه داده است.- کتاب «نقض الفریضة الغائبة» اثر شیخ جاد الحق علی جاد الحق که نمونه ای از نقدهای علمای الأزهر بر جریانات تکفیری معاصر است. شیخ جاد الحق علی جاد الحق (۱۹۱۷ - ۱۹۹۶ م) از علمای بزرگ الازهر، مفتی کشور مصر (۱۳۹۸ - ۱۴۰۲) و شیخ جامع الأزهر (۱۴۰۲ - ۱۴۱۷ ه.ق) بود. مجموعه فتاوی او با عنوان «الفتاوى الإسلامیة» منتشر شده است.- کتاب «وهابیان» اثر عالم بزرگوار علی اصغر فقیهی که بررسی منصفانه‌ای از تاریخ وهابیت را ارائه داده است.- کتاب «برهان در رد تحریف قرآن» اثر آیت‌الله میرزا مهدی بروجردی که از آثار مهم در پاسخ به شبهه تحریف قرآن و رد اتهامات برخی شیوخ وهابی است.- کتاب «دریغ است ایران که ویران شود» اثر فرامرز رفیع‌پور که بررسی دیدگاه‌های او درباره توسعه و تضاد و به ویژه نقش استعمارگران در تشدید تضاد و درگیری در جوامع اسلامی حاوی نکات جالب‌توجهی است.چه باید کرد؟مشکل اصلی در مقابله با شیعه‌هراسی در جهان اسلام به خودمان و اصلاح خودمان باز می‌گردد. تا خودمان را اصلاح نکنیم، نمی‌توانیم به صورتی جدی و سازنده در جهان اسلام فعالیت کنیم. مقدم بر همه مسائل، «ضرورت ایجاد تحول در مراکز مطالعات راهبردی کشور» است. برای مثال، از میان مواردی بی‌شُمار، پایان‌نامه کارشناسی ارشدی دانشگاهی در شهر تهران درباره «نهضت اسلامی تاجیکستان» با نمره عالی (۲۰) پذیرفته شده است و آن پایان نامه کپی‌ تمام ‌عیاری از کتاب «اس‍لام‌ و ن‍ه‍ض‍ت‌ اس‍لام‍ی‌ در ت‍اج‍ی‍ک‍س‍ت‍ان‌ م‍ع‍اص‍ر» اثر شمس الحق نور است.در اینجا آیا دانشگاه می‌تواند ادعا کند که کارشناسِ مسایل تاجیکستان تربیت کرده است؟ آیا جز این است که اساتید آن پایان نامه تنها به ارتقای شغلی خود اندیشیده‌اند و حتی دم‌ دست‌ترین کتاب در آن زمینه را نخوانده‌اند؟ اشاره‌ای به خرید و فروش وسیع مقاله و پایان‌نامه و کتاب نمی‌شود که خوانندگان ارجمند و گرامی خود شاهد تبلیغاتِ سنگین و رقابت نفس‌گیر آن بر در و دیوارهای شهرها هستند.از سویی دیگر، متأسفانه جز برای عده‌ای معدود از اساتید بزرگ کشور، ارتقای اعضای هیأت علمی به استادی، بیش از آنکه بازتاب استاد شدن آنان باشد، ابزاری برای استاد شدن، مهم شدن، رئیس شدن و ... بوده است. اینان حال و حوصله ساعت‌ها پشت میز نشستن و مطالعه و یادداشت برداشتن را ندارند و تنها در اندیشه ریاست و پست و مقام هستند؛ و به تعبیر خوب دکتر فرامرز رفیع‌پور در کتاب «موانع رشد علمی ایران» استادان توسعه‌ای هستند که نتیجه عملکردشان تنها فرصت‌سوزی است.باز باید گفت که متأسفانه منبع‌شناسی و رصد کردن تحولات و وقایع جهان اسلام در مراکز پژوهشی کشور مورد اعتنا نیست. منبع‌ شناسی به‌عنوان مادرِ پژوهشها و مطالعات راهبردی است. ما تا منبع ‌شناسی نکنیم، تا وقایع و حوادث را در طول تاریخ رصد نکنیم، متوجه ماجراهایی که در پیرامون ما جریان دارد، نخواهیم شد و نقاط ضعف و قوت خود و حریف را نخواهیم شناخت.بخشی از مراکز پژوهشی کشور باید به منبع شناسی و رصد تحولات کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه و جهان اسلام اختصاص یابد. کسانی که وقایع و منابع را رصد می‌کنند به ‌خوبی می‌دانند که وقایع کنونی در عراق و سوریه تازه آغاز یک اتفاق بزرگ است و باید آن را جدی گرفت.از سوی دیگر به ‌طور طبیعی برنامه‌ها و سیاست‌های همه گروه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی کشور با گذشت زمان نیازمند تجدیدنظر و بازسازی بر اساس نیازهای روز جامعه هستند که در این میان لازم است بررسی مسائل و مشکلات شیعیان در روزگار حاضر و نیز رصد مستمرِ مخالفان شیعه و دشمنان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی، در محور توجه واقع شود و مراکز پژوهشی به تأسیس بانک‌های اطلاعاتی و بایگانی قابل رجوع هرگونه منابع شنیداری، دیداری و نوشتاری دوستان و دشمنان وحدت اسلامی اهتمام کنند.مراد مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از بیداری اسلامی این نیست که درباره بیداری اسلامی صحبت کنیم و فلسفه ‌بافی کنیم؛ بلکه مراد ایشان آن است که هر کس در جایگاه فردی و اجتماعی خود در قبال حقوق و تکالیفش و در قبال دیگران، در قبال جامعه و جهان اسلام بیدار باشد. حضرت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه‌ و آله به روایت حضرت امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «مَنْ أَصْبَحَ لَایَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ، وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی: یَا لَلْمُسْلِمِینَ، فَلَمْ یُجِبْهُ، فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ‏.» اجابت به ندای یاری‌خواهی مسلمانان و شیعیانِ روزگار حاضر گاه در خط مقدم جبهه‌هاست و گاهی هم در پژوهش و رصد کردن و به‌روز بودن اطلاع‌رسانی علمی دربارة وقایع دردناک سوریه و عراق و بحرین و لبنان و پاکستان.اینکه مادران داغدار شهیدان شیعه پاکستانی، جهت احقاق حقشان از به‌ خاک‌سپاری فرزندان شهیدشان امتناع کرده‌اند؛ اینکه بزرگ‌ترین جریان تربیت دانشجو - استاد در عربستان سعودی بر ضد جریان تقریب و وحدت اسلامی شکل‌گرفته است؛ اینکه به‌صورت‌ روزافزونی فعالیت گروه‌های تکفیری و عملیات تروریستی در جهان اسلام بر ضد شیعیان افزایش‌ یافته است، اینکه رسانه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی ضد شیعی و ضد وحدت اسلامی در جهان اسلام بیش‌ازپیش توسعه‌ یافته‌اند، اینکه صدها و هزاران کتاب و رساله دانشگاهی جدید علیه تشیع در حال تألیف و انتشار است و ... همگی وظایف سنگین مراکز مطالعاتی کشور را در قبال عمل به دستور رسول خدا صلی‌الله علیه‌ و آله گوشزد می‌کنند.نویسنده: دکتر کامیار صداقتعضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگیمنبع: خبرگزاری فارس ]]> شیعه ستیری Sat, 01 Nov 2014 08:07:57 GMT http://mwfpress.com/vdchkwnx.23nivdftt2.html تظاهرات جهانی در حمایت از شیخ نمر + تصاویر http://mwfpress.com/vgljytet.uqe8tubffvszu.w.html به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، مردم کشورهای بحرین، هند، پاکستان، لبنان و عربستان و ایران در اعتراض به صدور حکم اعدام برای "آیت الله نمر باقر النمر" توسط حکومت عربستان تظاهرات کردند.شیعیان شهر بنگلور هند روز گذشته طی تجمعی مقابل مسجد امام حسن عسکری(ع)، این حکم را محکوم کردند.مردم شهر کرزکان بحرین و قطیف عربستان نیز دیروز در تظاهرات "جمعه فقیه شیخ نمر"، جنایات حکومت عربستان علیه آزادی‌خواهان و حکم اعدام برای این عالم شیعی را غیر قابل قبول دانستند.مردم شهر عوامیه عربستان نیز طی تظاهرات "جمعه یاری شیخ نمر" خواستار لغو این حکم شدند.تظاهرات‌های مشابهی در لبنان و پاکستان برگزار شد.اما شهرهای مختلف ایران اسلامی روز گذشته بعد از برگزاری نماز جمعه شاهد اعتراضات مردم علیه حکم اعدام شیخ نمر بود. ]]> شیعه ستیری Sat, 25 Oct 2014 08:05:22 GMT http://mwfpress.com/vgljytet.uqe8tubffvszu.w.html کشتار ۵۱۰ زندانی شیعه در موصل توسط داعش http://mwfpress.com/vdcd9s0x.yt0956a22y.html به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، گروهک تروریستی داعش، ۵۱۰ زندانی شیعه را در زندان بادوش موصل عراق تیرباران کرد. سایت خبری "عراق القانون" در این باره گزارش داد؛ وزارت کشور عراق روز گذشته طبق گزارش اطلاعات شهر میسان اعلام کرد؛ به دنبال تحقیقات از یک زندانی فراری از زندان بادوش، پاکسازی ۵۱۰ شیعه زندانی توسط داعش مورد تأیید است. طبق گزارش وزارت کشور عراق، داعش با خیانت مسئولان زندان بادوش، بر آنجا تسلط یافته است به گونه‌ای که مدیریت این زندان، کلید‌ها را به تروریست‌های این گروهک تحویل داده است. مدیر اطلاعات میسان افزود؛ داعش، ۵۱۰ زندانی شیعه را به منطقه‌ای کشاورزی برده و آنان را به اتهام رافضی بودن و مخالفت با "ابوبکر بغدادی" خلیفه دولت اسلامی عراق و شام به رگبار بسته است. وزارت کشور عراق همچنین گفت: ۱۷ تن از قربانیان از این کشتار جان سالم به در برده‌اند. ]]> شیعه ستیری Wed, 16 Jul 2014 11:02:56 GMT http://mwfpress.com/vdcd9s0x.yt0956a22y.html ماجرای خنده‌دار اجنه و مفتی داعش + فیلم http://mwfpress.com/vglfvyd0.w6dtmw,iiygaw.p.html به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، "محمد العریفی" مفتی وهابی سعودی، روز گذشته در خطبه نماز جمعه با سخنرانی در مورد برنج خوردن جن‌ها؛ اسباب خنده مردم را فراهم کرد.وی در این سخنرانی داستان ذیل را از امام شعبی نقل می‌کند: "یک جن دوستم بود، اما او را نمی‌دیدم؛ این جن از دیوار وارد می‌شد و در دیوار هم غیب می‌شد و من فقط هنگام غذا خوردنش می‌دیدم که غذا بالا و پایین می‌رود.دوست جن من، برنج خیلی دوست داشت و من هم همیشه برایش برنج درست می‌کردم.روزی از این جن پرسیدم؛ آیا شما هم مذهب و فرقه دارید و کدامش پست‌ترین است؟ او جواب داد؛ آری ما هم دارای مذاهب و فرقه‌های اعتقادی هستیم و پست‌ترین آنها، رافضی‌ها(شیعیان) هستند.امام شعبی قسم خورد؛ به خدا سوگند، رافضی‌ها میان ما هم همین طور هستند."دانلود فیلمبرخی کاربران صفحات اجتماعی، با ذکر روایات مضحکی، این مفتی عربستانی حامی داعش و جهاد نکاح را مسخره کردند:فهد أبو ساق در صفحه توییتر عریفی نوشت: یک جن کافر دیدم که پیتزا دوست داشت از او پرسیدم؛ خوشمزه‌ترین پیتزا برای شما کدام است؛ او گفت: پیتزای دومینو و من گفت: ما هم دومینو را دوست داریم.کاربر دیگری نوشت: عریفی بعد از آنکه شعله جنگ و فتنه بین آدمیان به راه انداخت، الان می‌خواهد میان جن‌های شیعه و سنی جنگ درست کند!همین مفتی وهابی با صدور فتوای جهاد نکاح، موجی از تجاوزها به زنان مسلمان و روابط نامشروع را در سوریه و عراق به راه‌ انداخته است که با واکنش قاطع علمای اهل تسنن و شیعه در سراسر جهان اسلام مواجه شده است. ]]> شیعه ستیری Sat, 28 Jun 2014 11:31:43 GMT http://mwfpress.com/vglfvyd0.w6dtmw,iiygaw.p.html