پایگاه اطلاع رسانی جبهه جهانی مستضعفین - آخرين عناوين باشگاه عکاسان :: نسخه کامل http://mwfpress.com/fa/Country-Photographers-Club Wed, 16 Jul 2014 16:56:01 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://mwfpress.com/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه اطلاع رسانی جبهه جهانی مستضعفین http://mwfpress.com/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نامپایگاه اطلاع رسانی جبهه جهانی مستضعفین آزاد است. Wed, 16 Jul 2014 16:56:01 GMT باشگاه عکاسان 60 آموزش عکاسی (6) http://mwfpress.com/vdciupaz.t1az52bcct.html هدروم به فضای بالای سر موضوع تا بالای کادر تصویر گفته می‌شود. در تصویر زیر هدروم مشخص شده است:مواردی که در آن سوژه یک انسان، حیوان و یا مجسمه است، میزان هدروم از چشم سوژه تا بالای کادر سنجیده می‌شود. هدروم را در تصاویر زیر دقت کنید:معیار صحیح و غلط‌ بودن هدروم مقدار فضای بالای سر سوژه و یا قرار‌گرفتن کلاه و یا امامه در کادر نیست. هدرومی درست است که چشم سوژه زنده و یا شبیه زنده مانند مجسمه بر روی خط افقی یک سوم بالا قرار گیرد. در تصاویری که سوژه ما یک جسم بی‌جان است، اولویت با قرار‌گرفتن سوژه در نقطه طلایی و یا بر روی خط یک سوم است.هدروم درستنبودِ فضای خالی بالای سر سوژه احساس نزدیکی را القا می‌کند (مانند عکس بالا). در مقابل رعایت‌نکردن هدروم سبب بهم‌‌خوردن توازن و تعادل در تصویر می‌شود.عکس با هدروم درست                              عکس با هدروم غلطنمایی از مستند «کدام انحراف؟»منبع سفیر فیلم ]]> باشگاه عکاسان Wed, 30 Oct 2013 07:56:23 GMT http://mwfpress.com/vdciupaz.t1az52bcct.html آموزش عکاسی (5) http://mwfpress.com/vdcjttev.uqev8zsffu.html قانون یک سوم و نقاط طلاییاولین و مهمترین سوالی که در بستن یک نما به ذهن می‌آید این است که «سوژه اصلی‌مان را چگونه و در کجای کادر قرار دهیم تا بیشترین توجه و تمرکز بیننده متوجه آن شود؟». نکته بسیار مهم این است که اگر سوژه را صرفاً در وسط کادر قرار دهیم، تصویری تخت و بی‌روح و یکنواخت عایدمان می‌شود.مطالعات هم نشان داده است که اصولاً انسان در نگاه اول به طور ناخودآگاه توجهش معطوف به چهار نقطه از یک تصویر می‌شود که در حواشی کادر وجود دارند. اما این چهار نقطه در کجای تصویر قرار می‌گیرند؟قانون یک سوم:فرض کنید کادر را با دو خط موازی در عرض و دو خط موازی در طول در مجموع به ۹ قسمت مساوی تقسیم کرده‌ایم. مسیر هر خط مکان مناسبی برای قرار دادن سوژه اصلی در کادر است.از تقاطع این چهار خطِ یک سوم، چهار نقطه حاصل می‌شود که به آنها «نقاط طلایی» می‌گویند. تجربه نشان داده است که تاثیرگذارترین و چشم‌رباترین نقاط هر کادر همین نقاط طلایی می‌باشند.بطور مثال برای بهتر دیده‌شدن درختِ تصویرِ بالا می‌توان آن را روی یکی از دو نقطه طلایی و خطوط یک سومِ چپ یا راست کادر قرار داد:قانون یک سوم، مهمترین و کلیدی‌ترین قانون در کادربندی می‌باشد. چند نمونه دیگر از قرارگیریِ درستِ سوژه بر روی خطوط یک سوم را با هم مشاهده کنیم:نمایی از مستند «مهارنشده» (برج میلاد روی خط یک سوم و رستوران چهارم روی نقطه طلایی قرار گرفته است.)نمایی از مستند «مشتی اسماعیل» (قطرات آب روی خط یک سوم فرود می آیند)گرچه در قراردادن سوژه بر روی نقاط یک سوم بایست نیم‌نگاهی نیز به دو موضوع داشته باشیم: حفظ «تعادل» در کادر؛ رعایت «هدروم» و «لیدروم».منبع سفیر فیلم ]]> باشگاه عکاسان Wed, 30 Oct 2013 05:56:25 GMT http://mwfpress.com/vdcjttev.uqev8zsffu.html آموزش عکاسی (4) http://mwfpress.com/vdcc.pq0a2bqmpla82.html حساسیت ISO در دوربین‌هایی که از فیلم استفاده می‌کنند سرعت یا حساسیت فیلم عبارت است از: میزان حساس بودن فیلم درمقابل نور. طبق یک قاعده کلی هرچقدر فیلم دارای حساسیت بیشتری باشد کیفیت عکس آن کمتر می شود، اما درمقابل، برای عکسبرداری به نور کمتری احتیاج دارد و برعکس، هرچه حساسیت فیلم کمتر باشد، کیفیت عکس گرفته شده بالاتر است، اما هنگام عکسبرداری به نور بیشتری احتیاج دارد. به این ترتیب مشخص می‌شود که فیلم‌های سریع «حساسیت بالا» برای عکسبرداری از مکان‌های کم‌نور مناسب‌تر است، حساسیت فیلم‌ها توسط مؤسسه استاندارد آمریکا «American Standavd Association ASA» به صورت تصاعدی درجه‌بندی شده است. به این صورت که مثلاً حساسیت یک فیلم ۴۰۰ASA چهاربرابر یک فیلم ۱۰۰ASA است، مؤسسه استاندارد صنعتی آلمان «Deutscne industrie Normen» سرعت فیلم‌های عکاسی را به صورت لگارتیمی درجه‌بندی کرده و آن را با DIN مشخص کرده است.درحال‌حاضر سرعت فیلم‌ها براساس توافق نامه سازمان استاندارد بین‌المللی (ISO) درجه‌بندی می‌شود که درواقع تلفیق ASA آمریکا و Din آلمان است.به خاطر داشته باشید برای کارهای معمولی عکاسی بهتر است از فیلم‌های ۸۰ISO تا ۲۰۰ISO استفاده شود.اما در دوربین‌های دیجیتال هنگامی که نور به سنسورهای آن برخورد می‌کند، آنها نور را به جریان الکتریکی ضعیفی تبدیل می‌کنند و پردازنده دوربین با معادل کردن این جریان با رنگ‌ها تصویر را بازسازی می‌کند. درواقع پیش از اینکه جریان الکتریکی ضعیف سنسورها پردازش شوند باید تقویت شود. مقدار این تقویت حساسیت دوربین شماست. هرچقدر میزان تقویت جریان الکتریکی بیشتر باشد، حساسیت آن نسبت به نور بیشتر می‌شود.به خاطر داشته باشید هرچقدر میزان حساسیت دوربین خود را بالا ببرید، کیفیت تصویر شما پایین‌تر می‌آید و به عبارتی نویزها بیشتر می‌شوند.شما به راحتی می‌توانید حساسیت دوربین خود را با زدن یک کلید یا رفتن داخل منو (Menu) دوربین تغییر دهید. اگر در شرایطی قرار گرفتید که نور مناسب نیست، می‌توانید حساسیت دوربین را تغییر دهید. برخی شرایطی که شما را مجبور می‌کند حساسیت دوربین خود را تغییر دهید، عبارتند از:۱- اگر قصد دارید در فضای بسته یا در نور کم بدون فلاش عکس بگیرید تا بتوانید رنگ‌ها را طبیعی‌تر ثبت کنید و سایه‌های طبیعی را نیز از بین نبرید، باید حساسیت دوربین خود را از حد نرمال بالاتر ببرید (درحالت نرمال باید حساسیت دوربین روی ۸۰ ISO تا ۲۰۰ISO قرار گیرد.)۲- اگر بخواهید از موضوعی عکس بگیرید که فاصله زیادی با شما دارد و نور فلاش شما قدرت روشن کردن آن را نداشته باشد، باید حساسیت را زیاد کنید.۳- عکاسی در شب در نور موجود (بدون استفاده از فلاش) در این حالت نیز مجبور هستید حساسیت دوربین را افزایش دهید.  ]]> باشگاه عکاسان Mon, 15 Jul 2013 11:50:13 GMT http://mwfpress.com/vdcc.pq0a2bqmpla82.html آموزش عکاسی (3) http://mwfpress.com/vdce.f8ebjh8nf9bij.html لنزها مهم‌ترین قسمت هر دوربین را لنز آن تشکیل می‌دهد، لنزها مجموعه‌ای از عدسی‌های مختلفی هستند که به طور منظم و با رعایت قوانین فیزیکی کنار هم قرار داده شده‌اند تا عمل انتقال واضح تصاویر اجسام را بر روی فیلم یا حسگر انجام دهند. دیافراگم معمولاً در داخل لنزها تعبیه می‌شود تا بتوان میزان ورود نور را توسط آن تنظیم کرد. همچنین تنظیم فاصله عکسبرداری توسط حلقه‌ای که بر روی لنز یا داخل آن قرار گرفته است، به صورت دستی یا اتوماتیک انجام می‌شود.لنزها در اندازه‌ها و فاصله‌های کانونی مختلف ساخته شده‌اند و انجام‌دادن کارهای مختلف عکاسی را امکان‌پذیر می‌سازند و آنها را می‌توان به صورت زیر تقسیم‌بندی کرد:۱- لنزهای نرمال (دید عادی):‌ زاویه دید این لنزها مانند چشم انسان است. فاصله کانونی این لنزها بین ۴۵ تا ۵۵ میلی است و برای کارهای عمومی و عادی از آنها استفاده می‌شود.۲- لنزهای واید (زاویه باز): زاویه دید این لنزها کمتر از لنز نرمال بوده و لنزهای مناسبی برای عکسبرداری از مناظر طبیعی و توده‌های جمعیت است. عمق میدان این لنزها بسیار زیاد بوده و می‌توان با آنها عکس‌های بسیار واضحی گرفت. یکی از انواع لنزهای واید لنز «فیش آی» Fish Eye است، این نوع لنزها عمق میدان بسیار زیادی دارند، به طوری که احتیاجی به تنظیم فاصله ندارند و همه اشیایی را که در جلوی آنها قرار دارند، به طور واضح ثبت می‌کنند. لنزهای چشم ماهی دارای زاویه دید بسیار گسترده‌ای هستند (تا حدود ۲۲۰ درجه)؛ یعنی هنگامی که با آنها عکاسی می‌کنید، حتی قسمتی از پشت‌سر شما هم در عکس دیده می‌شود!این لنزها تصاویر را توأم با پیچ خوردگی‌های زیبا و دلپذیر و به صورت دایره ثبت می‌کنند. فاصله کانونی لنزهای Fish Eye برای دوربین‌های فیلمی ۱۳۵ میلی‌متری و دیجیتال از ۶ میلی‌متر شروع و به ۱۵ میلی‌متر ختم می‌شود.اگر می‌خواهید شما هم آنچه را که از پشت لنز چشم ماهی دیده می‌شود، ببینید، کافی است که از داخل یک حباب آینه‌ای که در جشن‌ها به عنوان تزیین استفاده می‌شود، اشیا و افراد را تماشا کنید. به سبب فرم کروی، اجسام را کاملاً تغییر یافته، ملاحظه می‌کنید و می‌توانید تصاویر را به همان شکل مشاهده و ثبت کنید.۳- لنزهای تله (زاویه باریک): فاصله کانونی این لنزها بالاتر از ۵۰‌میلی‌متر است. خاصیت اصلی این لنزها بزرگ‌کنندگی است و معمولاً در جاهایی به کار می‌رود که عکاس امکان نزدیک شدن به سوژه را ندارد.۴- لنزهای ماکرو: این لنزها به علت ساختمان مخصوص آنها برای عکاسی از فاصله بسیار نزدیک و اجسام ریز و کوچک طراحی و ساخته شده‌اند. در لنز اکثر دوربین‌های فعلی دکمه ماکرو برای عکاسی از فاصله نزدیک وجود دارد، اما هیچ لنزی برای عکاسی از فاصله نزدیک به خوبی لنز صرفاً ماکرو نخواهد بود.۵- لنزهای زوم: لنز زوم به لنزی گفته می‌شود که فاصله کانونی آن متغیر است. قابلیت اصلی این لنزها تغییر میزان بزرگنمایی تصویر بدون تغییر مکان دوربین است که سرعت عمل و حق انتخاب عکاس را برای کادربندی عکس چندبرابر افزایش می‌دهد. در ساختمان این لنزها چند گروه از عدسی‌های مختلف به صورت متحرک و شناور به کار رفته است، به همین دلیل از لحاظ ساختاری آسیب‌پذیرترین لنزها به شمار می‌روند و کوچک‌ترین ضربه ممکن است آنها را معیوب کند و به مراقبت بیشتری نیاز دارد و معمولاً کیفیت عکس آنها نسبت به لنزهای ثابت کمتر است.درحال‌‌حاضر سازندگان، بیشتر دوربین‌های عکاسی را با یک لنز زوم ارائه می‌کنند، لنزهای زوم را با دو عدد که شامل کمترین و بیشترین فاصله کانونی آنهاست، مشخص می‌کنند. به عنوان مثال، یک لنز زوم ۱۳۵-۲۴ میلی‌متری امکان استفاده از فواصل کانونی ۲۴ تا ۱۳۵ میلی‌متری را برای عکاس فراهم می‌کند؛ یعنی با داشتن لنز مذکور می‌توانیم لنز واید، لنز نرمال و لنز تله را با هم داشته باشید. بیشترین کارایی این لنزها برای عکاسی عمومی، خبری و جاهایی است که عکاس فرصت کافی برای تعویض لنز را نداشته باشد.لنزهای تله با فاصله کانونی بلند دارای وزن بسیار زیاد می باشند و هنگام استفاده از آنها نیاز به سه پایه وجود دارد. ]]> باشگاه عکاسان Sat, 13 Jul 2013 07:45:13 GMT http://mwfpress.com/vdce.f8ebjh8nf9bij.html باشگاه عکاسان http://mwfpress.com/vdca.anyk49ney5k14.html ]]> باشگاه عکاسان Wed, 10 Jul 2013 09:57:04 GMT http://mwfpress.com/vdca.anyk49ney5k14.html آموزش عکاسی (2) http://mwfpress.com/vdci.va5ct1aprbc2t.html دیافراگم و سرعت پلکبهتر است دوربینی بخرید که از امکان تعویض لنز، تنظیم سرعت پلک و دیافراگم برخوردار باشد. برای تمرین بهتر است درجه‌های دیافراگم و سرعت دوربین را کم و زیاد کنید و تأثیر متقابل این دو را در شرایط مختلف از طریق نورسنج دوربینتان ببینید. این کار را اینقدر تکرار کنید تا سیر نزولی درجه‌ها، دیافراگم و سرعت پلک برایتان کاملاً ملموس شود. به خاطر داشته باشید دیافراگم شدت نور و سرعت پلک زمان نور دیدن فیلم را کنترل می‌کند. درواقع این دو وسیله کنترل‌کننده شدت نور ورودی به داخل دوربین هستند.دیافراگم معمولاً در داخل عدسی نصب می‌شود و مانند مردمک چشم انسان عمل می‌کند. ساختمان دیافراگم طوری است که می‌توان روزنه آن را برحسب اعداد معینی که توقف‌های مختلف را نشان می‌دهد، باز و بسته کرد. این اعداد روزنه استاندارد بوده بر روی بدنه لنزها یا صفحه نمایش دوربین قابل رؤیت است. اعداد دیافراگم نشان‌دهنده مقدار نوری است که از روزنه عبور می‌کند و به فیلم یا حسگر دوربین می‌رسد. هرقدر عدد دیافراگم کوچک‌تر باشد، یعنی دیافراگم بازتر است و به همان نسبت نور بیشتری را از خود عبور می‌دهد و هرقدر دیافراگم روی عدد بزرگ‌تری تنظیم شود، یعنی بسته‌تر است و نور کمتری را از خود عبور می‌دهد. به طور کلی به خاطر داشته باشید هریک درجه دیافراگم به طریقی طراحی شده است که نسبت به عدد قبل یا بعد از خود نور را نصف یا دوبرابر می‌کند. اعداد دیافراگم در کامل‌ترین لنزها به ترتیب زیر است:۲۲- ۱۶- ۱۱- ۸- ۶/۵- ۴- ۸/۲- ۲- ۴/۱- ۲/۱هنگامی که دیافراگم روی عدد مثلاً ۴ قرار می‌گیرد، نور ورودی به دوربین دوبرابر زمانی است که دیافراگم روی عدد ۶/۵ قرار دارد پس با باز و بسته کردن دیافراگم می‌توانیم کنترل نور ورودی به دوربین را در اختیار بگیریم، اما برای انعطاف بیشتر در کنترل مقدار نور از وسیله دیگری به نام سرعت پلک نیز باید استفاده شود.سرعت پلک و طرز کار آن پلک مدت زمان و تایم نور ورودی به دوربین را کنترل می‌کند. با تنظیم سرعت بازوبسته شدن پلک می‌توانیم مقدار نوری را که به فیلم می رسد، تنظیم و برحسب ثانیه اندازه‌گیری کنیم. روی درجه سرعت نمای دوربین‌های خوب اعداد زیر که در تمام دوربین‌ها استاندارد هستند، وجود دارد.۱- ۲- ۴- ۸- ۱۵- ۳۰- ۶۰- ۱۲۵- ۲۵۰- ۵۰۰- ۱۰۰۰- ۲۰۰۰ – ۴۰۰۰ – ۸۰۰۰به استثنای اولین عدد «۱»‌ بقیه اعداد کسری از ثانیه هستند. مثلاً عدد ۴ یعنی یک‌چهارم ثانیه و عدد ۵۰۰، نماینده یک‌پانصدم ثانیه است.همانطور که گفته شد، سرعت پلک نشان‌دهنده مدت زمان و اندازه دیافراگم نشان‌دهنده مقدار نور رسیدن به فیلم یا حسگر است. درواقع سرعت پلک و دیافراگم هر دو یک عمل را انجام می‌دهند؛ یعنی مقدار نور را کنترل می‌کنند.مکانیسم دیافراگم طوری است که نور را نسبت به درجه قبل و بعد از خود نصف یا دوبرابر می‌کند. عمل مکانیسم سرعت پلک نیز به همین طریق است. اگر سرعت پلک را ۱۲۵/۱تنظیم کنید، مقدار نور نسبت به سرعت ۲۵۰/۱ دوبرابر می‌شود.فرض کنید در یک هوای آفتابی نورسنج دوربین برای عکاسی سرعت ۱۲۵/۱ و دیافراگم ۱۱ را به شما نشان می‌دهد، حالا اگر بخواهیم با سرعت ۲۵۰/۱ عکس بگیریم، باید برای جبران کمبود نور درجه دیافراگم را یک درجه بازتر کرده و آن را روی عدد ۸ قرار دهیم. به این ترتیب با سرعت ۲۵۰/۱ و دیافراگم ۸ دقیقاً همانقدر نور به فیلم می‌رسد که با سرعت ۱۲۵/۱ و دیافراگم ۱۱.روزنه های مختلف دیافراگم ]]> باشگاه عکاسان Wed, 10 Jul 2013 09:52:43 GMT http://mwfpress.com/vdci.va5ct1aprbc2t.html آموزش عکاسی (1) http://mwfpress.com/vdcg.79trak9wzpr4a.html عکس (ادبیات بدون کلام)عکس، مظهر یادمان‌های زنده و نامیرای حیات آدمی است. دریچه‌ای است به ژرفای خاطرات و رؤیاها بر گستره اشک‌ها و لبخندها... هر قطعه عکس یادآور یک اتفاق است. اتفاقی که دربردارنده جذابیت‌های بصری نهفته در بطن اشیاء، طبیعت، جانداران و رابطه آنها با یکدیگر است.جذابیت تصویر و گیرایی عکس از آنچنان ابعاد وسیعی برخوردار است که از بدو پیدایش دوربین و عکس همگام با تحولات عظیم تاریخی، موجودیت خود را حفظ کرده و همواره بر ابعاد و غنای خود افزوده است.بعد از دوران رنسانس و پیدایش انقلاب صنعتی همزمان با گذار تاریخی بشر از سنت به مدرنیته، تفکر تاریخی بشر طی دویست‌سال با چنان جهش عظیمی به سوی کشف ناشناخته‌ها حرکت کرد که تاریخ، توان ثبت و ضبط تمامی وقایع این دوران شتابناک را نیافت. اما بخشی از این وقایع به مدد ادبیات نوشتاری و تصویری از بوته فراموشی و گمشدگی‌ رهایی یافت و در پرتو جادوی تصویر به جاودانگی پیوست. درواقع انسان امروز، بسیاری از داشته‌های تاریخی خود را وامدار تصاویری است که از دریچه دوربین عکاسان به ثبت و ضبط رسیده است.در زمان حاضر عکاسی رسماً به عنوان یک وسیله بیان شناخته شده است. چیزی که ما از آن تحت عنوان «بیان تصویری» یاد می‌کنیم. همچنان که برای یک نوشتار صحیح، آگاهی از قواعد، اصول و دستور «بیان تحریری» امری الزام‌آور محسوب می‌شود، برای توفیق در ادای مطالب به وسیله «بیان تصویری» نیز فراگیری قواعد، اصول و دستور کار این روش، اجتناب‌ناپذیر است.توجه به این ضرب‌المثل که می‌گوید: «یک تصویر به یک میلیون کلمه می‌ارزد» می‌تواند به ما یاری برساند تا بدانیم که عکس هم‌اکنون از چه مایه ارزش جهانی برخوردار شده است.یک عکس، بین موضوع و خواننده خود، رابطه‌ای نزدیک‌تر و صمیمانه‌تر از نوشته برقرار می‌کند، زیرا خواننده (مشاهده کننده تصویر) را به محل وقوع حادثه می‌برد و او به نوعی امکان حضور و شرکت در جزییات حادثه را می‌یابد.«نوشته تصویری» خود به خود جالب‌تر و گیراتر از «نوشته الفبایی» است. چرا که هم درک آن سریع‌تر صورت می‌گیرد و هم به تمرکز فکری کمتری نیاز دارد. مانند یک نویسنده خوب و حرفه‌ای که کلمات خود را با دقت انتخاب می‌کند، عکاس ماهر نیز با توجهی خاص، وسایل «بیان گرافیکی» را که دید شخصی و فردی او را از موضوع به مناسب‌ترین شکل ممکن ارائه می‌دهد، برمی‌گزیند.عصر ما، عصر تصویر است. عکس در هر موقعیتی وجود دارد: در روزنامه‌ها، مجلات، کتاب‌ها، مدارس، دیوارها، نمایشگاه‌ها، مؤسسات صنعتی و آزمایشگاهی و..... عکس، هنگامی که به حرکت درمی‌آید، نیز پرده‌های سینماها و صفحه تلویزیون‌ها را به تسخیر خود درمی‌آورد و جمعیت فراوانی را مجذوب و مسحور خود می‌کند. خلاصه آنکه امروزه عکس بر تمام اجزای مناسبات و ارتباطات انسانی حاکم است و در هر صحنه و عرصه‌ای حضور دارد. درواقع بخش انکارناپذیری از زندگی انسان امروز شده است.تسلط بر دوربین و سایر وسایل عکاسی و کنترل دقیق آنها، تحت شرایط مختلف، مستلزم تجربه عملی زیاد، مطالعه و یک برنامه منظم است. اگر تجربه با مطالعه و برنامه همراه نباشد، رسیدن به هدف طولانی خواهد شد و هزینه‌های زیادی را دربرخواهد داشت. بنابراین ما به یاری تجربه و با اتکا بر مطالعه، همراه با یک برنامه‌ریزی منسجم می‌توانیم به شکل مطلوب‌تری نسبت به ثبت و ضبط لحظه‌ها، وقایع، یادها و خاطرات خود اقدام و آنها را در حرکت به سوی آینده با خود همراه و همگام کنیم.هر عکاسی باید برای عکاسی وسایل مختلف و گوناگونی را به همراه داشته باشد که باتوجه به میزان تخصص او تعیین می‌شوند، برخی عکاسان استفاده از لنزهای مختلف را ترجیح می‌دهند و بعضی دیگر دوربین‌های موتوردار را ارجح می‌دانند، مهم این است که با داشتن این لوازم بتوانید بدون نگرانی از اینکه محل عکسبرداری شما در زیر نور درخشان آفتاب خواهد بود یا در دل تاریکی شب، بتوانید عکس خوب و مناسبی تهیه کنید.مسلماً گران‌ترین وسیله‌ای که باید تهیه کنید، دوربین است باتوجه به نیاز، قیمت آن را از حدود صدهزار تومان یا میلیون‌ها تومان تغییر دهید، بدون اینکه این تغییر قیمت باعث افزایش کیفت عکس‌های شما شود.شما اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید باید دوربینی انتخاب کنید که اولاً استحکام لازم درخصوص ضربه‌های احتمالی حین‌کار را داشته باشد و بتوان از آن در شرایط یخبندان امروز و گرمای شدید روز دیگر استفاده کنید، ثانیاً قسمت‌‌های مختلف آن از قبیل، لنزها، صحنه‌های تصویر و... قابل تعویض باشد تا بتوانید از آنها در شاخه‌های مختلف عکاسی استفاده کنید. به عنوان مثال، بتوانید از کوچک‌ترین موجودات مثل باکتری‌‌ها تا ستارگان آسمان عکس بگیرید.برخی دوربین‌ها صرفاً برای عکس گرفتن از داخل پارک‌ها، تعطیلات و... ساخته شده‌اند و بعضی دیگر برای تهیه عکس از جنگل‌ها، اغتشاشات، اخبار مهم و...به خاطر داشته باشید کسانی هستند که جان خود را برای گرفتن یک عکس به خطر می‌اندازند، آنها حق دارند دوربین‌هایی طلب کنند که کارشان دقیق و بی‌نقص باشد. به اعتقاد بسیاری از دانشجویان رشته عکاسی هرقدر وسایل کار گران قیمت‌تر باشد، عکس نیز بهتر خواهد شد اما این موضوع صحت ندارد. البته عکاسان حرفه‌ای از دوربین‌های خوب و گرانقیمت استفاده می‌کنند اما به خاطر داشته باشید خوب بودن عکس‌هایشان به دلیل خوب بودن دوربین‌شان نیست، بلکه به این علت است که آنها عکاسان خوبی هستند و این درست مثل این می‌ماند که ما از یک ماشین تحریر خوب انتظار خلق یک داستان عالی داشته باشیم!؟عکاسان خوب با دوربین‌های خیلی ارزان هم می‌توانند عکس‌های خوبی بگیرند و علت استفاده آنها از دوربین‌های گرانقیمت این است که آنها قابل اعتمادتر هستند و در شرایط سخت کاری عکاس را تنها نمی‌گذارند.ظاهراً کمی از مسئله دور شدیم، هدف اصلی از آموزش عکاسی در این سایت آموزش عمومی همکاران سازمان بوده که بتوانند با هر دوربینی که دارند، عکس‌های خوبی تهیه کنند.مشهورترین دوربین‌های عکاسی جهان ساخت کشور ژاپن است و معتبرترین آنها مارک‌های nikon، canon، pentax، olimpus، Minolta و sony است. البته در این مورد چند استثناء وجود دارد که شامل دوربین‌های لایکا و لین‌هف ساخت آلمان و هسلبلاد ساخت کشور سوئد است. در مطالب بعد درباره نحوه انتخاب دوربین و امکانات آن صحبت خواهیم کرد. ]]> باشگاه عکاسان Wed, 10 Jul 2013 09:45:50 GMT http://mwfpress.com/vdcg.79trak9wzpr4a.html