پایگاه اطلاع رسانی جبهه جهانی مستضعفین - آخرين عناوين مهدویت :: نسخه کامل http://mwfpress.com/fa/NGO_topic/Mahdaviat Sat, 06 Aug 2016 09:56:37 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://mwfpress.com/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه اطلاع رسانی جبهه جهانی مستضعفین http://mwfpress.com/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نامپایگاه اطلاع رسانی جبهه جهانی مستضعفین آزاد است. Sat, 06 Aug 2016 09:56:37 GMT مهدویت 60 پوستر/ امید دل دردمندان http://mwfpress.com/vglbwgbz.rhbaarquu8ipr.l.html برای مشاهده طرح در اندازه اصلی بر روی تصاویر بزرگ کلیک کنیدبرای مشاهده طرح در اندازه اصلی بر روی تصاویر بزرگ کلیک کنید ]]> مهدویت Tue, 02 Aug 2016 05:48:09 GMT http://mwfpress.com/vglbwgbz.rhbaarquu8ipr.l.html پوستر/ از کربلا تا یمن و فلسطین http://mwfpress.com/vglb9sbs.rhbs9rquu8ipr.l.html و نرید ان نمن علی الذّین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین برای مشاهده طرح گرافیکی با کیفیت بالا روی "تصاویر بزرگ" کلیک کنید برای مشاهده طرح گرافیکی با کیفیت بالا روی "تصاویر بزرگ" کلیک کنید ]]> مهدویت Fri, 16 Oct 2015 18:59:52 GMT http://mwfpress.com/vglb9sbs.rhbs9rquu8ipr.l.html پوستر: زندگی به سبک منتظر- 3 http://mwfpress.com/vglezw8w.jh8efjrbbz9ij.2.html به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از فرهنگ نیوز، نیمه شعبان فرصتی است برای مرور فرهنگ و واژه ای به نام انتظار. واژه ای که گاه به دلیل بی توجهی و نگاههای غلط و عامیانه تا جائی پیش می رود که امر فرج را نیز به تأخیر می اندازد.می توان با نگاهی دوباره به موضوع انتظار و ورود این واژه به عمل و زندگی روزمره، تعریفی صحیح و کاربردی و در عین حال مورد رضایت امام زمان (ع) را فراهم نمود. رهبر معظم انقلاب در یکی از بیاناتشان به موضوع انتظار این گونه اشاره می نمایند:" انتظار حرکت است؛ انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد,نیست.انتظار حرکت است.انتظار امادگی است.این امادگی را باید در وجود خودمان,در محیط پیرامون خودمان حفظ کنیم." ]]> مهدویت Sun, 15 Jun 2014 08:49:20 GMT http://mwfpress.com/vglezw8w.jh8efjrbbz9ij.2.html مجموعه پوسترهای زیبا ویژه میلاد امام زمان(عج) http://mwfpress.com/vglg7q9x.ak9twa1rrqp4a.v.html ]]> مهدویت Thu, 12 Jun 2014 12:33:33 GMT http://mwfpress.com/vglg7q9x.ak9twa1rrqp4a.v.html پوستر: زندگی به سبک منتظر-1 http://mwfpress.com/vgljhye8.uqexmubffvszu.w.html به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از فرهنگ نیوز، نیمه شعبان فرصتی است برای مرور فرهنگ و واژه ای به نام انتظار. واژه ای که گاه به دلیل بی توجهی و نگاههای غلط و عامیانه تا جائی پیش می رود که امر فرج را نیز به تأخیر می اندازد.می توان با نگاهی دوباره به موضوع انتظار و ورود این واژه به عمل و زندگی روزمره، تعریفی صحیح و کاربردی و در عین حال مورد رضایت امام زمان (ع) را فراهم نمود. رهبر معظم انقلاب در یکی از بیاناتشان به موضوع انتظار این گونه اشاره می نمایند:" انتظار حرکت است؛ انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد,نیست.انتظار حرکت است.انتظار امادگی است.این امادگی را باید در وجود خودمان,در محیط پیرامون خودمان حفظ کنیم." ]]> مهدویت Wed, 11 Jun 2014 08:50:08 GMT http://mwfpress.com/vgljhye8.uqexmubffvszu.w.html انتشار مجله "آشتی با امام زمان" + دانلود http://mwfpress.com/vglhkwni.23nxz2yttzfd2.u.html به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، به همت سایت فرهنگ نیوز و موسسه منتظران منجی وابسته به استاد محمد شجاعی، ویژه‌نامه‌ای به مناسبت نیمه شعبان منتشر شد که فایل لایه باز، تصاویر و متن این مجله را به صورت رایگان در اختیار منتظران امام عصر(عج) قرار گرفته است.سازمان‌ها، گروه ها و خیّرین محترم که علاقمند به بازنشر ویژه‌نامه "آشتی با امام زمان" هستند می توانند با درج آرم و نشان اختصاصی خود در فایل لایه باز نشریه و پس از اعمال تغییر مورد نظر خود در تیتر، نسبت به چاپ و انتشار آن اقدام نمایند.  در اطلاعیه‌ای که در سایت موسسه منتشر شده است، از مخاطبین خواسته شده است در خصوص وفاداری به متن و عدم جابجایی واژه‌ها و عبارات در انتقال متن به رسانه مورد نظر خود کمال دقت را داشته باشند و همچنیندر صورت چاپ و استفاده از این نشریه مشخصات مرکز و شمارگان انتشار را به پست الکترونیک موسسه ارسال فرمایند.شما از سه طریق زیر می‌توانید از تصاویر و محتوای این مجله ارزشمند استفاده نمایید:به منظور دانلود و پرینت رنگی یا سیاه سفید ویژه نامه روی تصاویر زیر کلیک نمایید.جهت دریافت فایل متنی این مجله به صورت آفیس ورد اینجا کلیک نمایید.برای دریافت فایل لایه باز (PSD) مجله و اعمال تغییرات ظاهری در آن و چاپ رنگی روی لینک های زیر کلیک نمایید:دریافت فایل PSD صفحه های یک تا سه / دریافت فایل PSD صفحه های سه تا شش           پیوست ها: 1 . nashriye1.zip 2 . Nashriye1-Opensource.zip 3 . Nashriye1-OpensourceBack_2.zip ]]> مهدویت Mon, 09 Jun 2014 06:19:11 GMT http://mwfpress.com/vglhkwni.23nxz2yttzfd2.u.html پوستر/ نیمه شعبان، روز جهانی مستضعفین http://mwfpress.com/vgla.wnek49nmu,61k445h..html منبع: عمارنامه ]]> مهدویت Sun, 23 Jun 2013 12:30:48 GMT http://mwfpress.com/vgla.wnek49nmu,61k445h..html مهدویت و "روز جهانی مستضعفین" http://mwfpress.com/vdce.v8xbjh8ev9bij.html گروه پژوهش جبهه جهانی مستضعفین - استضعاف اصطلاحی است که صرفنظر از بار لغویش دارای بار معنایی دینی و قرآنی است؛ زیرا قرآن و احادیث توجه ویژه‌ای به این مقوله مبذول داشته و در فرازهای مختلف از آن سخن گفته اند.استضعاف و استکبار در قرآن این واژه بیانگر روند مبارزه‌ای تاریخی است و مقابل لفظ "استکبار" قرار داده می‌شود. این دو واژه مصادیق فراوانی دارند تا آنجا که تمام زمان‌ها، مکان‌ها، ملل، اقوام و ایدئولوژی‌های مختلف را در بر می گیرد؛ گستردگی این واژگان به گونه‌ایست که شیطان و حضرت آدم و حوا را نیز در بر می گیرد. قرآن در این باره می فرماید: "إلا إبلیس أبی و استکبر و کان من الکافرین" که در این آیه، شیطان را مصداق مستکبرین و استکبار می داند که با حیله و نیرنگ، آدم وحوا را به استضعاف کشید و از سوی دیگر با تخطی از فرمان الهی در سجده کردن مقابل آدم و حوا به زمره مستکبرین پیوست. بنابراین اصطلاح مستضعف و مستکبر (استضعاف و استکبار)، بار معنایی خاصی دارد که تمام تاریخ را شامل شده و نوع حرکت آن را در فراز و فرود مختلفش حکایت می‌کند. استضعاف و استکبار پس از آنکه در آسمان و بهشت برین دامن شیطان و انسان را گرفت در آغازین مرحله خود آتشی شد به دامن دو برادر هابیل و قابیل.نگاه قرآن به این مقوله نگاهی جهان شمول است و آن را در تمام زمینه های اعتقادی، اقتصادی، سیاسی اجتماعی، فرهنگی و... تسری می دهد؛ به عبارت دیگر از نظرگاه قرآن، هر جا ظلمی واقع شود و شخصی به ناحق به زیر کشیده شود؛ استضعاف و استکبار رخ نمایی می کند.ما در این مقوله به مناسبت ۱۵ شعبان سالروز تولد منجی مستضعفان امام مهدی(عج) به بحث پیرامون آینده مستضعفان و نقش آنان در حکومت عدل مهدوی می پردازیم.معنای لغوی استضعاف و استکبارپیش از ورود به اصل موضوع به معنای لغوی این دو واژه می پردازیم. استضعاف از ماده "ضعف" گرفته شده و ۴۵ بار با اشتقاقات مختلف در قرآن به کار رفته است. از لحاظ لغوی این لفظ به معنای "به ضعف کشانیدن" و "طلب ضعف دیگری کردن" است که در این صورت ارتباط مستقیمی با استکبار که "طلب کبر و نخوت کردن" است، دارد."ابن منظور" در معنای لغوی این لفظ می‌گوید: "اسْتَضْعَفَه‏ و تَضَعَّفَه‏: وجده ضعيفاً فركبه بسُوء" (لسان العرب، ج‏۹، ص: ۲۰۴) و در باب استکبار می گوید: "اسْتَكْبَرَه‏: رآه كبيرا و الاستكبار: الامتناع عن قبول الحق مُعاندة و تَكَبُّراً"( لسان العرب، ج‏۵، ص: ۱۲۷) استکبار نیز در قرآن کاربرد بسیاری دارد و ۲۵ بار به صورت‌های مختلف به کار رفته است.استضعاف به معنای ضعیف کردن دیگری است به هر شکل که می خواهد باشد. علامه طباطبایی مستضعف را چنین تعریف می کند: "کسی که نتواند محذوری را که مبتلای بدان است، دفع کند. این معنا، همان طور که شامل مستضعفین مورد بحث می شود که در سرزمینی قرار گرفته اند که اکثریت و قدرت در آنجا به دست کفار است و چون عالمی دینی نیست که معارف دین را از او بیاموزند، یا محیط کفر و ترس از شکنجه های طاقت فرسای کفار اجازه نمی دهد به آن معارف عمل کنند و از سوی دیگر ، قدرت بیرون آمدن از آن جا و رفتن به محیط اسلام را هم ندارند، یا به سبب این که فکرشان کوتاه است یا گرفتار بیماری و یا نقص بدنی و یا فقر مالی و یا موانع دیگرند و... ."استضعاف و استکبار در روایاتامام صادق(ع) می فرماید: همانا پیامبر اسلام نگاهی به علی، حسن و حسین انداخت و گریست و فرمود: همانا شما پس از من مستضعفین هستید. مفضل از امام پرسید: مراد رسول الله چیست؟ ایشان فرمودند: یعنی شما امامان پس از من هستید که قرآن از حاکمیت آنها خبر داده است: «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ»؛ پس این آیه تا قیامت در حق ما جاری است. از امام علی(ع) نقل است که مستضعفانی که در سوره قصص ائمه معرفی شده اند آل محمد هستند؛ خداوند مهدی(عج) را از ایشان بر خواهد انگیخت و آن ها را عزت بخشیده و دشمنانشان را خوار خواهد کرد. از نظر گاه اجتماعی استضعاف و استکبار بیانگر رابطه دوجانبه‌ی قدرت است که سلطه گر و سلطه پذیر را شامل می شود و از سوی دیگر بیانگر جدال همیشگی حق و باطل بوده که در نهایت بنابر سنت الهی که "إن الباطل کان زهوقا"ست؛ مکانیسم قدرت به دست مستضعفان که همان ائمه هستند خواهد افتاد و "لن تجد لسنة الله تبدیلا" و در این سنت الهی تغییر و تحولی راه نخواهد یافت.نیمه شعبان، روز جهانی مستضعفیناز همین جاست که شیعیان ۱۵ شعبان سالروز تولد منجی عالم بشریت را "روز جهانی مستضعفین" نام نهاده‌اند زیرا این امام بزرگوار پیشوای مستضعفان است که خداوند به واسطه‌ی وی، مستضعفان را به مقام امامت و حاکمیت جهان می رساند. از سوی دیگر وی از سلاله‌ی مستضعفانی است که با آنکه حق بودند اما حقشان به دلیل خیانت یاران و مکر و قدرت دشمنان غصب گردید و در کنج تنهایی و مظلومیت به قتل رسیدند. البته این به معنای حصر استضعاف در اهل بیت نیست بلکه در گذر روزگار ملل بسیار و اندیشمندان و اصلاح‌طلبان بسیاری در مقابل استکبار مبارزه کرده اند و قربانی مطامع آنان شده‌اند؛ در عصر معاصر نیز می‌توان به ملت مظلوم فلسطین و مسلمانان میانمار اشاره کرد که در زیر یوغ مستکبرین قربانی می شوند. باید متذکر شد که استضعاف فقط اختصاص به مسلمانان ندارد بلکه ملل مختلفی در طول تاریخ به ویژه پس از توسعه طلبی ملل غرب و در جریان جنگ های جهانی و استعمارگری آنها به استضعاف کشیده شده و قربانی روح استکباری این ملل شدند.امام خمینی(ره) و روز جهانی متستضعفینامام خمینی(ره) در رابطه با روز میلاد حضرت حجت(عج) و حکومت مستضعفان می فرماید: "چه مبارک است میلاد بزرگ شخصیتی که برپا کننده عدالتی است که بعثت انبیا برای آن بود و چه مبارک است زادروز ابرمردی که جهان را از شرّ ستمگران و دغل بازان تطهیر می نماید و زمین را پس از آن که ظلم و جور آن را فرا گرفته، پر از عدل و داد می نماید و مستکبران جهان را سرکوب و مستضعفان جهان را وارثان ارض می نماید و چه مسعود و مبارک است روزی که جهان از دغل بازی ها و فتنه انگیزی ها پاک شود و حکومت عدل الهی بر سراسر گیتی گسترش یابد و منافقان و حیله گران از صحنه خارج شوند و پرچم عدالت و رحمتِ... حق تعالی بر بسیط زمین افراشته گردد و تنها قانون عدل اسلامی بر بشریت حاکم شود و کاخ های ستم و کنگره های بیداد فرو ریزد".( ۲۸ خرداد ۱۳۶۰، پیام به مناسبت نیمه شعبان)امام خامنه ای و روز جهانی مستضعفینمقام معظم رهبری می فرمایند: «ما منتظریم؛ یعنی این امید را داریم که با تلاش و مجاهدت و پی گیری، این دنیایی که به وسیله دشمنان خدا و شیاطین از ظلمات و جور و طغیان و ضعیف کشی و نکبت حاکمیت ستمگران و قلدران و زورگویان پر شده است، در سایه تلاش و فعالیت بی وقفه ما یک روز به جهانی تبدیل خواهد شد که در آن انسانیت و ارزش های انسانی محترم است و ستمگر، زورگو، ظالم، قلدر و متجاوز به حقوقِ انسان‌ها، فرصت و جایی برای اقدام و انجام خواسته و هوا و هوس خود پیدا نخواهد کرد. این روشنایی در دیدگاه ما نسبت به آینده وجود دارد... مسئله امام زمان(عج) یکی از زنده ترین مسائل اسلامی است که هم در دوران مبارزه با طاغوت به مبارزین امید می داد، و هم امروز که حکومت مستضعفین زمین است، ما را تشویق می کند که حرکت خود را تسریع کنیم.»(۱۵ / ۱ / ۶۷)"شیعه و انتظار" از نگاه اندیشمندان معاصر جهاناین اعتقاد اصیل اسلامی به ویژه شیعی توجه بسیاری از اندیشمندان معاصر را به خود جلب کرده است که ما در زیر به برخی از آنان و آرائشان اشاره می کنیم:ماربین، مستشرق آلمانی، در كتاب خود «سیاست اسلامی»، در پایان فصل هفتم، در مورد فلسفه مذهبِ شیعه می‏گوید: "از جمله مسائل بسیار مهم اجتماعی كه همواره می‏تواند موجب امیدواری و رستگاری گردد، همانا اعتقاد به وجود یك حجّت در هر عصر و انتظار ظهور اوست.شیعه عقیده دارد كه انسان چون به هنگام شب در بستر می‏ رود، باید به این امید بخوابد كه صبح هنگام، چون از خواب برخیزد و ببیند كه حجت عصر ظهور كرده است، در تأیید او آماده باشد؛ و عقیده دارند كه همه مردم و دولت‏ های روی زمین تابع او و تحت حكومت آنها خواهند بود.گویا فرد فرد شیعه، به امید ترقی و عالم‏گیری و اقتدار مذهب خود، هر صبح از خواب بر می‏خیزد. شیعه، مجتهدین را نوّاب عام حجّت عصر می‏دانند و البته بر دانشمندان علوم اجتماعی روشن است كه اگر همچو عقیده ‏ای در میان فرد فرد ملّتی گسترش یافته و رسوخ كند، ناچار روزی اسباب طبیعی آن، برای آنان فراهم خواهد آمد.یأس و حرمان، عامل همه گونه نكبت و ذلّت است و ضدّ آن، پشت‏گرمی. امیدواری و قوّت قلب از روی اعتقاد، مایه فلاح و نجات می‏گردد."دیگر مستشرقِ بزرگ آلمانی، "فان فلوتن"، در كتاب خود، تحت عنوان «تاریخ شیعه و علل سقوط بنی‏امیّه» در این باره می‏گوید: "مسیح ناجی، در میان شیعیان معروف و مشهور است؛ او ملقّب به مهدیّ است؛ البته این لقب، در آغاز یكی از القاب شَرف بود؛ ولی دیری نپایید كه مخصوصِ آن ناجی از اهل بیت گردید؛ چنانكه اعتقاد به ظهور مهدی و انتظار او، در بدو امر مختص به آل بیت نبود و فكر مهدیِ منتظر چنان در میان اهل سنّت شیوع یافت كه فكر مهدی ‏های دیگر را به كلّی از ذهن آنان خارج ساخت؛ و بدون شك، پیشگویی راجع به این امر و انتظار ظهور ایشان از نفوس مسلمانان بیرون نرفته است."پروفسور "هانری كربن"، در كتاب خود تحت عنوان "تاریخ فلسفه اسلامی" درباره فلسفه غیبت امام زمان(عج) چنین می‏نویسد:"جلوه ظهور او بر مردم، همان مفهوم تهذیب و تجدید عالم روحانی آنان است و در نتیجه همان مفهوم عمیق اندیشه ‏ای است كه شیعه از غیبت و ظهور امام دارد.مردم شایستگی خود را برای دیدن امام از دست می‏دهند؛ آنگاه خود بین امام و خویشتن حجاب می‏گردند؛ زیرا وسیله تجلّی و مشاهده را؛ یعنی معرفتی كه از راه قلب حاصل می‏شود، از دست می‏دهند، یا آن را فلج ساخته و از كار می‏اندازند. پس تا وقتی كه مردم مستعدّ شناسایی و معرفت امام نگردند، سخن گفتن از ظهور امام غایب، هیچ معنی نخواهد داشت." این فیلسوف فرانسوی، اعتقاد شیعه به مهدویت و تفاوت آن از دیگر موعودگرایی‌ها در مكاتب دیگر را چنین بیان می‏دارد: "به عقیده من، مذهب تشیع تنها مذهبی است كه رابطه هدایت الهی را میان خدا و خلق همیشه زنده نگه داشته و به طور مستمر و پیوسته ولایت را زنده و پا بر جا می‏‌گذارد. مذهب یهود، نبوت را، كه رابطه‌‏ای است واقعی میان خدا و عالم انسانی، در حضرت كلیم ختم كرده و پس از آن به نبوت حضرت مسیح و حضرت محمّد(ص) اذعان ننموده و رابطه مزبور را قطع می‏كند و نیز مسیحیان در حضرت عیسی متوقف شدند و اهل سنّت از مسلمانان نیز در حضرت محمّد(ص) توقف نموده و با ختم نبوت در ایشان، دیگر رابطه‏‌ای میان خالق و خلق، موجود نمی‏دانند.تنها مذهب تشیع است كه نبوت را با حضرت محمد (ص) ختم شده می‏داند؛ ولی ولایت را، كه همان رابطه هدایت و تكمیل است، بعد از آن حضرت و برای همیشه زنده می‌‏داند؛ رابطه‌‏ای كه از اتصال عالم انسانی به عالم الوهی حكایت می‌‏كند؛ به واسطه دعوت‏‌های دینی قبل از موسی و دعوت دینی موسی و عیسی و محمّد (ص)؛ و بعد از حضرت محمّد(ص) به واسطه همین رابطه ولایت، جانشین وی (به عقیده شیعه) زنده بوده و هست و خواهد بود و این حقیقتی است زنده؛ كه هرگز نظر علمی نمی‏تواند آن را از خرافات شمرده و از لیست حقایق حذف نماید.به عقیده من، همه ادیان بر حق بوده و یك حقیقت زنده را دنبال می‌‏كنند و همه ادیان در اثبات وجود این حقیقت زنده مشتركند. آری! تنها مذهب تشیع است كه به زندگی این حقیقت، لباس دوام و استمرارپوشانده است."در همه قرون و اعصار، آرزوي موعود جهاني، در دل‌هاي خداپرستان وجود داشته است و اين آرزو، تنها در ميان پيروان مذهب‌هاي بزرگ مانند زرتشتي، يهودي، مسيحي و مسلمان سابقه ندارد، بلكه آثار آن را در افسانه ‏هاي يوناني، افسانه‏ هاي ميترا در ايران، كتب قديم چينيان، عقايد هنديان و در بين اهالي اسكانديناوي و حتي در ميان مصريان قديم و بوميان مكزيك و نظاير آنها نيز مي‌توان يافت.مستضعفین عالم از هر دین و آیینی و نژادی، چشم امید خود را به کسی دوخته اند که سرتاسر عدل و احسان است. انسانی کامل که جهان را به تکامل خواهد رسانید.امید دل مستضعفان جهان، کسی است که با ظهور خود، عدل را در جهان خواهد گسترانید و برای همیشه دنیا را از شر مستکبریین و زورگویان رها خواهد کرد. به امید آن روز...برخی منابع:http://www.hawzah.net/fa/magazine/magart/۳۲۸۲/۵۱۲۴/۴۶۳۱۶http://hiddensun.behnamonline.net/gharb/۲.htmhttp://noorportal.net/۱۸۰/۳۸۲/۳۸۸/۳۹۱.aspxhttp://noorportal.net/۱۸۰/۳۸۲/۳۸۸/۳۹۱.aspxhttp://noorportal.net/۱۸۰/۳۸۲/۳۸۸/۶۰۶۱۸.aspxhttp://www.noormags.com/view/fa/articlepage/۸۹۸۹۳۳ ]]> مهدویت Sun, 23 Jun 2013 11:58:00 GMT http://mwfpress.com/vdce.v8xbjh8ev9bij.html نمادشناسی فرقه‌های انحرافی و شیطان‌پرستی http://mwfpress.com/vdch.wnxt23nxzftd2.html جبهه جهانی مستضعفین - جدال بین حق و باطل، درگیری جریان خدامحور با جریان شیطان محور، تضارب پارادایم دینی با پارادایم مادی، هزاران سال است که تاریخ بشریت را شکل داده است.آخرالزمان که در آن درگیری نهایی برای غلبه همیشگی جریان حق بر باطل و حکومت کامل ترین دین خدا بر این کره خاکی رقم می خورد، همواره مورد توجه ویژه جوامع مختلف بوده است.نمادها یکی از عناصر مهم فرهنگی-فکری است در این نزاع تاریخی به کار گرفته شده است. جنگ نمادها با گسترش رسانه های نوین، شکلی نو به خود گرفته است.امروز در فیلم های هالیوودی انباشتی از نمادهای جریان شیطان محور را مشاهده می کنیم که به دنبال تسخیر اذهان جهانیان هستند.در ادامه به معرفی بعضی از این نمادها می‌پردازیم. نمادهایی که خواسته و ناخواسته به بخشی از زندگی ما تبدیل شده است. * نماد اس شیطانی، یکی از علامت های باستانی یونان محسوب می شود که در اساطیر آن را نشانه اسلحه زئوس نامیده اند. این نماد در حقیقت القا کننده مرگ و خشونت قلمداد می شده است. با ظهور هیتلر و حزب نازی در آلمان، این نماد به علامت سازمان شبه نظامی اس اس بدل گردید و برای همه مردم علاوه بر نماد مرگ و خشونت، به علامت ترس نیز بدل شد. گروه های شیطان پرستی این نشان را برای آشکار ساختن روح شیطانی و انگیزه های پلید بشری حک شده بر قاموس فرقه خود، به کار می برند. این نماد در کشور ما به شکل گردنبند تیتانیوم عرضه شده است.* این نماد که ترکیبی از یک دایره، یک خط عمود و دو خط شیب دار رو به پایین است، توسط شیطان پرستان و گروه های ضدمسیحی برای تمسخر مسیحیت به کار برده می شود. در این نماد دایره به معنای سحر و جادو و صلیب شکسته معکوس به معنای پای کلاغ یا پای جادوگر! است؛ اما دلیل اینکه به آن "صلیب نرو" هم می گویند به اعمال پادشاهی به نام «نرو» مربوط می شود. نرو، یک پادشاه رومی بود که بسیاری از مسیحیان به فرمان او کشته شدند. این پادشاه اعتقاد داشت: «جهان باید بدون مسیح(ع) در صلح و آشتی باشد.» با این حال امروزه اکثر مردم دنیا اطلاعی از معنای حقیقی این نماد ندارند، به طوری که در بسیاری از کشور های جهان به اشتباه از این نماد به عنوان نماد صلح استفاده می شود.* صلیب وارونه (upside down cross ): این نماد و حكایت از «وارونه شدن مسیحیت دارد » و عمدتا استهزا و سخره گرفتن این دین است. صلیب وارونه در گردنبندهای بسیاری مشاهده شده و خواننده‌های راك انواع مختلف آنرا به همراه دارند . * نماد صلیب شكسته یا چرخ خورشید (swastika or sun wheelc): چرخ خورشید یك نماد باستانی است كه در برخی فرهنگ‌های دینی همچون كتیبه‌های بر جای مانده از بودایی‌ها و مقبره‌های سلتی و یونانی دیده شده‌است. لازم به توضیح است این علامت سال‌ها بعد توسط هیتلر به كار رفت،‌ لكن برخی با هدف به سخره گرفتن مسیحیت این سمبل را وارد شیطان‌پرستی كردند. * ضد عدالت (anti justice): با توجه به اینكه تبر رو به بالا نماد عدالت در روم باستان به شمار می آمده است شیطان‌پرستان تبر رو به پایین را با عنوان نماد ضد عدالت در راه پیمودن مسیر تاریك انتخاب كرده‌اند.همچنین گفتنی است كه فمنیست‌ها از دو تبر رو به بالا به معنی مادر‌سالاری باستانی استفاده می‌کردند.* سر بز (goat head): بز شاخدار، ‌بز مندس mendes (همان ba'al بعل خدای باروی مصر باستان)، ‌بافومت، خدای جادو، scapegoat (بز طلیعه یا قربانی) این یكی از راه‌های شیطان‌پرستان برای مسخره كردن مسیح است زیرا گفته می‌شود كه مسیح مانند بره‌‌ای برای گناهان بشر كشته شد. همانطور كه در توضیح نمادهای اول اشاره شد،‌ این نماد تصویر كاملی است از بز قرار گرفته در نماد پنتاگرام. * ستاره داوود، مهر سلیمان، نگین سلیمان یا خاتم سلیمان مرکب از دو مثلث متساوی الاضلاع یکی رو به بالا و دیگری رو به پایین که روی هم قرار گرفته، تشکیل شده‌است. این نشان در ادیان و عقاید مختلف، به خصوص یهودیت امروزی کاربرد دارد. اولین بار که این نشان در کابالای یهود در قرن ۱۲ میلادی توسط "یهودا حدسی" ثبت شده است. برخی از یهودیان اعتقاد دارند که ستاره داوود نشانه آمیزش نهایت و بی نهایت، جهان دیدنی و جهان نادیدنی است. بر طبق نظر برخی علمای تورات این ستاره شش گوشه دارد که نشان از شش روز هفته است. مرکز ستاره را نماد روز هفتم می‌دانند که روز استراحت است. این معنا به نوعی همان جامعیت و تقدس عدد هفت است. اما برخی دیگر بر این باور هستند که این نشان داوود پیغمبر نیست، بلکه نشانه "داوود الروی" فرزند سلیمان بن دوجی است که با ادعای مسیح بودن در مقابل سلجوقیان شورش کرد. سپس پس از مرگ وی نشانه پرچم او در بین یهودیان اشکنازی مشهور گردید. برخی از گروه‌های سنتی یهودی به‌جای این نشان که آن را بدعت می خوانند، از نشان سنتی یهود (منوره یا شمعدان)، استفاده می‌کنند. بجز یهودیت، این نشان در ادیان و عقاید بسیاری مانند مسیحیت، زرتشتی، هندو، بودایی و حتی اسلام کاربرد داشته‌ است. امروزه در برخی عقاید و گروه‌های سِرّی مانند اشراقیون و فراماسون‌ها از این نشان استفاده می‌شود. اما گمان می‌رود که این نشان برای اولین بار توسط ادیان شرقی و به‌خصوص در دین هندو استفاده شده باشد که این ستاره نشان تعادل فکر و توازن بین خدا و انسان است.* نوره، شمعدانی هفت ‌شاخه است که بیش از سه هزار سال نماد اصلی آیین یهود بوده است؛ این نماد در سال‌های اخیر جای خود را به ستاره داوود داده است. در پرستشگاه‌های یهودی از این شمعدان استفاده می‌شد. برخی از مفسران یهودی، منوره را نماد بوته سوزانی دانسته‌اند که به روایت تورات، موسی به واسطه آن با خدا سخن گفته است. گروهی دیگر نیز شاخه‌های منوره را نماد شش روزه هفته و شاخه وسط را نماد روز مقدس سبت (شنبه) دانسته‌اند. در سفر خروج، دستورها و احکامی که برای ساختن منوره وجود دارد؛ ذکر شده است: «... و دیگر از زر خالص شمعدانی را بساز. این شمعدان از سبیک ساخته شود و ساقش و شاخه‌هایش و فنجان‌هایش و سیب‌هایش و شکوفه‌هایش از آن باشند. و شش شاخه از پهلوهایش برآید، سه شاخه شمعدان از یک پهلو و سه شاخه شمعدان از پهلوی دیگر.»* بوداییان بر این باورند که در ۱۵۰۰ سال حکومت بودا در هند، آموزه‌های بوداگرایی سه بار دستخوش دگرگونی شده‌اند و در این باره اصطلاح «سه بار گردش چرخ آیین» را بکار می‌برند. چرخش‌گاه هر کدام از این دوره‌ها را هم هر ۵۰۰ سال می‌پندارند. البته آموزه‌های دوره‌های پیشین هم هم‌راستا با آموزه‌های تازه به زندگی خود ادامه داده‌اند. بن مایه‌ای که همه این آموزه‌ها به آن پایبند بوده‌اند همانا اصل نپایندگی(نامانایی) هستی است. این باور که هیچ چیز این جهان هستی پاینده و پایدار نیست. اصطلاح چرخ آیین (چرخ دارما) بعدها در میان بوداییان تبت محبوبیت زیادی پیدا کرد و در موارد دیگری بکار رفت. برای نمونه در آنجا بوداییان چرخ‌هایی درست کردند و بر روی آنها متون بودایی نگاشتند و به این چرخ‌ها نام چرخ آیین یا چرخ نیایش دادند. منظور از گرداندن این چرخ‌ها بدست پیروان آیین بودا همانا نمادی از خواندن سخن بودا بود. بر روی و در درون این چرخ‌ها افسون‌هایی (مانتراهایی) نوشته شده‌ است. افسون‌ها سخنانی ژرف به گونه‌ای بسیار نمادین هستند. این چرخ‌ها را می‌توان در جوامع گوناگون بودایی یافت اما تنها در تبت است که آنها بخشی جاافتاده از زندگی روزمره را تشکیل می‌دهند. بوداییان بر این باورند که چرخاندن این چرخ‌ها مانند این می‌ماند که شخص (بصورت نمادین) همه متون درون آن را خوانده‌است.* یکی دیگر از مهمترین نمادهای کابالیست ها و شیطان پرستان (X) که امروزه متأسفانه در ایران به عنوان بوگیر اتومبیل به وفور استفاده می شود.* این نماد به معنای چشم شیطان، «نظارت و اقتدار» است. فراماسون ها از این نماد زیاد استفاده می کنند. از دیگر نام های آن چشم همه‌بین (All seeing eye) است که در طراحی دلار نیز به کار رفته است . که اگر دقت شود تک چشم چپ در این نماد به کار گرفته شده که در مورد دجال در روایات نیز آمده است. ]]> مهدویت Sun, 23 Jun 2013 05:37:32 GMT http://mwfpress.com/vdch.wnxt23nxzftd2.html