تظاهرات فعالان آمریکایی علیه تعطیلی اردوگاه پناهندگان + تصاویر

لغو کنسرت خواننده زن حامی اسرائیل در اردن

عدم شایستگی عربستان برای ریاست بر كنفرانس گروه 20

درخواست تشكیل كمیته حقیقت‌یاب برای مرگ محمد مرسی

انتشار گزارش شکنجه زندانیان سیاسی در ترکیه

فیلم/ گدایی به اسم آوارگان سوری در فرانسه

«معامله قرن» از نگاه تحلیل‌گران خارجی + فیلم

یک مسئول صهیونیست: بن‌سلمان و بن‌زاید بیشتر از یهودیان از اسرائیل حمایت می‌کنند

پوستر: گرسنگی و مرگ، هدیه سعودی‌ها به کودکان یمنی

نمونه کارهایی از کالیته و سرکالیته

تولید جدیدترین کالیته و سرکالیته در شهر کالیته

کلیپ: قدرت پوشالی آمریکا

تظاهرات محیط زیستی در لبنان

عزل برادر ناتنی ولیعهد عربستان از سازمان گردشگری

شهر کالیته

پویش ضد دولتی مردم مصر در جام ملت‌های آفریقا + نماهنگ

پوستر: آرزوهای کودکان مظلوم غزه

حمله پهپادهای یمنی به ۲ فرودگاه سعودی «ابها» و «جازان»

اعتصاب عمومی فلسطینیان در روز برگزاری نشست منامه

اعطای حق شهروندی افتخاری فرانسه به زن فعال سیاسی عربستانی

چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد مطلب: ۶۵۰۲۰
داخلی آرشيو گفتگو صفحه جمهوری اسلامی ایران
نماینده کلیمیان در مجلس: از نظر آزادی دینی، ایران آزادترین کشور جهان
نماینده کلیمیان در مجلس: از نظر آزادی دینی، ایران آزادترین کشور جهان
نماینده کلیمیان هم مانند سایر نمایندگان موظف به حمایت از حقوق همه ملت ایران در مجلس است./ تساهل و مدارای با اقلیت‌های دینی در ایران فرزند دینداری و در غرب فرزند سکولاریسم و بی‌دینی است./ کلیمیان و پیروان سایر ادیان در ایران از هم‌دینان خود در اروپا دیندار‌‌تر هستند.
دکتر «سیامک مره صدق» نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جبهه جهانی مستضعفین در خصوص وضعیت مشارکت اقلیت‌های دینی در انتخابات ایران گفت: "به صورت کلی آمار مشارکت کلیمیان و سایر اقلیت‌های مذهبی در انتخابات بسیار نزدیک به آمار مشارکت مردم در کل ایران است و اقلیت‌ها مانند بقیه ایرانیان حضور در انتخابات را از وظایف ملی و انسانی خود می‌دانند و همه ساله در انتخابات شرکت می‌کنند."

نماینده اقلیت‌ها مانند سایر نمایندگان موظف به حمایت از حقوق همه ملت ایران در مجلس است
دکتر مره صدق در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان اقلیت‌ها قادر به فعالیت آزادانه در مجلس و پیگیری خواسته‌های مردمی که به آنان رأی داده‌اند هستند، افزود: "فردی که به عنوان نماینده مجلس انتخاب می‌شود نماینده یک قشر خاص یا یک اقلیت خاص نیست، بلکه نماینده همه مردم ایران است و وظیفه دارد بر طبق قانون اساسی و براساس فرامین رهبری جمهوری اسلامی به این فریضه اخلاقی و قانونی خود به نحو احسن بپردازد؛ کسی‌که توسط یک قشر خاص یا یک دین خاص و یا یک حزب خاص انتخاب شده نباید فراموش کند که یکی از نمایندگان ملت است.
حتی ریاست مجلس هم بر اساس قانون رأی متفاوتی با دیگر نمایندگان ندارد؛ لذا نماینده کلیمیان هم مانند سایر نمایندگان موظف به حمایت از حقوق همه ملت ایران در مجلس است."


از نظر آزادی دینی ایران آزادترین کشور جهان است
نماینده کلیمیان در مجلس نهم در ادامه با بیان آزادی ادیان در ایران خاطر نشان کرد: "از نظر آزادی دینی ایران آزادترین کشور جهان است؛ این را من به جرأت می‌گویم که هیچ‌کدام از ادیان الهی در ایران هیچ محدودیتی برای انجام مراسمات مذهبی و دینی خود ندارند و همین موضوع نشان‌دهنده احترام جمهوری اسلامی به همه ادیان الهی است."


تساهل و مدارای با اقلیت‌های دینی در ایران فرزند دینداری و در غرب فرزند سکولاریسم و بی‌دینی است
منتخب کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین با اشاره به اینکه در ایران به طور میانگین به ازای هر۳۰۰هزار نفر یک نماینده در مجلس حاضر است و با اینکه شمار برخی اقلیت‌های دینی بسیار پایین‌‌تر از این رقم است، برای آنان یک نماینده در نظر گرفته شده است، بیان داشت:" این موضوع را قانون اساسی جمهوری اسلامی در نظر گرفته است و بعد از مشروطه این قانون وجود داشته و تا امروز هم ادامه دارد.
از طرف دیگر این موضوع نشانه تساهل و مدارای بالای جمهوری اسلامی با ادیان دینی است؛ ممکن است به نظر برسد این مسئله در غرب هم وجود دارد ولی تساهل و مدارای با اقلیت‌های دینی در ایران فرزند دینداری و در غرب فرزند سکولاریسم و بی‌دینی است.
این ظرفیت قانون اساسی را می‌توان نشأت گرفته از تمایل قانون برای حضور همه مردم ایران در سرنوشت کشور دانست و از این رو برای همه ادیان دینی در مجلس شورای اسلامی کرسی در نظر گرفته شده است."


کلیمیان و پیروان سایر ادیان در ایران از هم‌دینان خود در اروپا دیندار‌‌تر هستند
دکتر مره صدق در خصوص وظیفه رسانه‌ها و NGOها در پوشش واقعیات زندگی اقلیت‌های دینی در ایران گفت: "زندگی پیروان ادیان در ایران می‌تواند الگویی برای همه مردم دنیا باشد. مردم ایران ثابت کردند که هم می‌توان دیندار بود هم به ارزش‌ها احترام گذاشت.
در غرب بعد از قرون وسطی این اتفاق افتاد؛ ولی با این تفاوت که دیگر دینداری وجود نداشت و بی‌دینی جایگزین شده بود
من به جرأت می‌توانم بگویم که کلیمیان و پیروان سایر ادیان در ایران از هم‌دینان خود در اروپا دیندار‌‌تر هستند؛ زیرا مدل زندگی در ایران دینداری همراه با حفظ اصول و پایبندی به آنهاست که می‌تواند در فضای مجازی و توسط رسانه‌ها به جهانیان نشان داده شود."
Share/Save/Bookmark